Rättelse: Annonsen är nu bortplockad och ordningen är återställd

Rättelse:
I vår tidigare kommunikation kring en annons på Google.se använde vi ordet bedrägeri men avsåg vilseledande enligt marknadsföringslagen. En olycklig formulering som vi naturligtvis inte menade. Vi syftar uteslutande på ett förfarande som kan vara vilseledande enligt marknadsföringslagen.

Haupt Lakrits

Haupt Lakrits är ett svenskt bolag som tillverkar och säljer söt- och saltlakrits samt chokladöverdragen lakrits. För lakritsälskare och gottegrisar som vill få sin lakritsfix är Haupt Lakrits den som levererar intressanta och unika smaker i premiumsegmentet. Till skillnad från andra som väljer det enkla och säkra så är Haupt Lakrits alltid utmanande för alla sinnen.

Bland företagets mest kända produkter återfinns bland annat Svenskjävlar! - världens saltaste lakrits och Fucking Fabulous.

Företaget drivs av Rasmus Ragnarsson med 8 anställda och har en mindre fabrik i Jordbro, strax söder om Stockholm.

Om Christian Haupt

Christian Haupt har de senaste tjugo åren arbetat som entreprenör och investerare - främst inom spel, sport och IT.

Christian Haupt, ägare och grundare
christian.haupt@lakrits.se