• Havells Sylvania/

Belysningen viktig för helhetsupplevelsen - World Class Gym Norrköping satsar på energieffektiv belysning i världsklass från Havells Sylvania Sverige

En hälsosammare livsstil är inte det enda som möter besökarna på World Class Gym i Norrköping. Nu satsar man även på energieffektiv belysning i världsklass från Havells Sylvania Sverige. Bra, modern belysning till en markant lägre energinota är ledorden. Flexibel användarvänlighet och miljövinster är en bonus.

”Belysningen är ofta något som underskattas på gym, men den är väldigt viktigt för god motivation och för vårt välbefinnande”, säger Robin Wickenberg, VD på World Class Gym Norrköping. ”Man kan spara miljoner på att byta ut föråldrad belysning mot ny energieffektiv teknik och vi märker efter installationen i våra fyra gym att vi redan sänkt energinotan med 60 procent”.

Till fyra gym på sammanlagt 6 000 kvadratmeter har ett av världens ledande belysningsföretag, Havells Sylvania, levererat modern energieffektiv och behovsanpassad belysning. Ett gym har stora krav på att belysningen är driftsäker, flexibel och framförallt underhållsfri. Att valet föll på Havells Sylvanias produkter var naturligt.

”Vi driver ett exklusivt gym med höga krav på ljus, design och interiör. Jag som varit professionell idrottsman vet hur viktigt det är med bra belysning när man tränar. Det gäller att hitta en bra balans så att du får samma exklusiva ljuskänsla oavsett du är i en lokal med stora fönster och naturligt dagsljusinsläpp, eller i en trång källarlokal. Havells Sylvanias produkter möter våra oerhört höga kvalitetskrav. De har en attraktiv design, samtidigt som de ger energieffektiv och funktionell belysning; en fullträff helt enkelt. Nu hoppas vi alla som besöker gymmen också upptäcker skillnaden”, avslutar Robin Wickenberg.

Gym, skolor och butiker kan spara miljoner

”Vi hoppas att fler inser vinsterna i att investera i nya miljövänliga helhetslösningar”, poängterar Marcus Jagerås, försäljningschef på Havells Sylvania Sverige. ”Oavsett om man renoverar eller bygger nytt kan man energioptimera genom att välja rätt typ av armaturer och punktbelysning, samtidigt som också ljuskvaliteten blir bättre. World Class Gym är ett lysande exempel på det”. För många lokaler betyder dessutom minskad elförbrukning för belysning även minskad värmeåtgång och därmed mindre kylbehov, vilket sparar ännu mer energi.

För pressbilder kopiera länken och öppna i nytt fönster:

Fakta installationen:

World Class Gym Norrköping, sammanlagt fyra gymlokaler på 6000 kvadratmeter.

• Funktionell och energieffektiv allmänbelysning i form av Rana T5 lysrörsarmatur

-       Aluminiumoptik som ger perfekt ljusprestanda med hög verkningsgrad och bra avbländning. Ljusutbyte, LOR, hela 92 %

-       Upp till 40 % energibesparing, kräver färre armaturer

-       Litet inbyggnadsdjup, underlättar installation vid begränsade utrymmen