• Havells Sylvania/

Belysningsvärldens första ’One-piece’ lanseras, Superia-CMI är perfekt för butiks- och utställningsbelysning där stabil färgåtergivning står i fokus.

Havells Sylvania lanserar en helt ny serie metallhalogen, Superia-CMI, idealisk för alla butiker och utställningar där färgernas naturliga nyanser är viktiga att framhäva. Den unika ellipsformade ’One-Piece’-konstruktionen på den keramiska brännaren, tillverkad i ett stycke, ger varaktig färgåtergivning, enastående prestanda och minskad värmeförlust för att nämna några fördelar

Att presentera sin butiksverksamhet eller utställning på ett inbjudande sätt är allt viktigare, liksom att toner och färger på exempelvis kläder eller bilar återges med sitt naturliga färgspektra”, förklarar Göran Jacobsson produktansvarig Havells Sylvania Sverige. ”Tack vara den unika ellipsformade ’One-Piece’-konstruktionen kan vår nya serie möta marknadens behov på en högeffektiv, färgstabil och pålitlig ljuskälla, perfekt för butiksägare eller elinstallatörer, som ersättningslampa i befintliga armatur eller vid nybyggnation”.

’One-Piece’-konstruktion ger stabilare ljuskälla

Tidigare traditionella metallhalogen med keramiska brännare har konstruerats i en cylinderformad ’Five-Piece’- eller ’Three-Piece’-konstruktion, något som gett stora värmeförluster och en ojämn färgåtergivning och prestanda. Superia-CMI-serien är istället utformad med en unik ellipsformad ’One-Piece’-konstruktion där keramiska brännaren, utformat i ett stycke, helt saknar skarvar och 90°vinklar, vilket ger en stabilare konstruktion samt en stabil och pålitlig ljuskälla.

Superia CMI-seriens fördelar (överlägsen ellipsformad brännare i ’One-piece’-konstruktion)

• Perfekt för olika ljuskällor såsom infällda downlighters, spotlights, väggmonterade uplighter och pendelarmaturer.
  • Enastående prestanda, samtidigt som den är energieffektiv.
  • Färgåtergivning (CRI) bäst i klassen, framförallt gällande röda nyanser som annars är svåra att återge.
  • Mycket bra lumenstabilitet (80% vid 9 000 timmar).
  • Lång livslängd upp till 15 000 timmar.
  • Ellipsformade konstruktionen minimerar värmeförlust jämfört med tidigare generationens cylinderformade brännare.
  • Snabbare upptändningsförmåga exempelvis vid strömavbrott.
  • Jämnare spridning och mindre skuggbildning.
  • Kompatibel med magnetiska och elektroniska don.

Superia CMI-serien vänder sig till

• Interiör- och exteriörbelysning; såsom butiker, klädbutiker, inredningsbutiker, hotellobbies, bilutställningar och arkitektonisk belysning.
  • Butiks- och displaybelysning, skyltfönster, museer och gallerier där det är viktigt att färger återges på ett naturligt sätt.
  • Elinstallatörer, arkitekter och butiksägare.

I Superia-CMI serien består av:

• CMI-T, Keramisk metallhalogen i ’One-Piece’-konstruktion, med G12-sockel. Kan fås i färgtemperatur 3000K samt 4200K. Finns i 20W, 35W, 70W samt 150W.
  • CMI-TC, Keramisk metallhalogen i ’One-Piece’-konstruktion, med G8.5-sockel. Kan fås i färgtemperatur 3000K samt 4200K. Finns i 20W, 35W och 70W.
  • CMI-TD, Keramisk metallhalogen i ’One-Piece’-konstruktion, med RX7s- och RX7s-24-sockel. Kan fås i färgtemperatur 3000K samt 4200K. Finns i 70W och 150W.

Helt nya modellerna

• CMI-Tmini , Erbjuder prestanda som är bäst i sin klass med 95lm/W. Extremt kompakt format öppnar för kompakt armatur design. Keramisk metallhalogen i ’One-Piece’-konstruktion, med GU6,5-sockel. Kan fås i färgtemperatur 3000K och finns i 20W.
  • CMI-RBriteSpot20W, Minsta metallhalogen reflektorlampan på marknaden. Möjliggör design av kompakta armaturer eftersom reflektorn är integrerad i ljuskällan. Keramisk metallhalogen i ’One-Piece’-konstruktion, med GX10-sockel. Kan fås i färgtemperatur 3000K och finns i 20W.

Högupplösta bilder samt broschyrmaterial att ladda ned finns via länken:

Om Havells Sylvania

Sylvania Group ägs av Havells India Ltd. Havells omsätter mer än en miljard US Dollar och har cirka 8000 anställda i mer än 50 länder. Havells producerar bland annat strömbrytare, kablar, armaturer och ljuskällor. Tillverkning sker i 18 fabriker belägna i Europa, Indien, Latinamerika och Afrika. Havells Sylvania är en global tillverkare av professionella belysningslösningar. Med en expertis inom ljuskällor och armaturer sedan ett sekel levererar vi belysningslösningar till den offentliga, kommersiella och privata sektorn världen över. Havells Sylvania fokuserar målinriktat på teknisk innovation och precision. Med varje ny produktlösning strävar vi efter att skapa bättre ljus med mindre energi. Havells Sylvania marknadsför produkter under namnen Sylvania, Concord och Lumiance. Havells Sylvania Sweden AB har sitt huvudkontor i Årsta utanför Stockholm. Försäljning och distribution sker genom våra samarbetspartners som är landets ledande elgrossister och belysningskedjor.

För mer information, se www.ljusguiden.se och www.havells-sylvania.com