HAVELLS SYLVANIA PLACERAR EUROPA PÅ TILLVERKNINGSKARTAN

Report this content

Belgien får oss att tänka på choklad och våfflor, men Havells Sylvania, ledande global fullspektrumleverantör av professionell och arkitektonisk belysning, placerar Belgien på kartan av andra anledningar. Företaget utökar sin produktion av ljuskällor vid fabriken i Tienen och erbjuder sina kunder det allra bästa inom europeisk tillverkning och produktinnovation.

"Vårt anseende bygger på att leverera de främsta produkterna utan att kompromissa vad gäller kvalitet" säger Peter Dillen, Strategic Business Unit Director för LED-ljuskällor på Havells Sylvania. "Sylvania har haft en fantastisk tillväxt, medan andra ljuskälletillverkare i Europa har fått kämpa. Hittills i år har Sylvania LED-ljuskällor haft en tillväxt på 500 % jämfört med föregående år och vi kommer att utöka vår produktion för att tillgodose en ökad efterfrågan. Vi kommer stegvis att lägga till fler produkter till vår produktionslinje och överföra produktionen från Asien till Tienen. Vi siktar på att fördubbla vår verksamhet i år."

För 15 år sedan lanserade Sylvania den ursprungliga banbrytande halogenlampan med GU10-sockel vid fabriken i Tienen. Nu återför Havells Sylvania produktionen till Europa och introducerar nästa innovation av GU10-ljuskällor. Företaget fokuserar stort på den globala produktionen av Hi-Spot ® RefLED ES50 350 lumen respektive 450 lumen, några av de senaste innovationerna inom LED-ljuskällor. 350 lumen versionen var marknadens första LED-ljuskälla med GU10-sockel kraftig nog att ersätta en 50W GU10 halogen.

Under de närmaste månaderna kommer Havells Sylvania också att öka sin produktionskapacitet. Nyligen startade man en produktionslinje för sin nya innovativa MR16 LED som drivs med 12V. Det är den första ersättningsljuskällan för MR16 halogen som uppnår hela 450 lumen utan att använda en aktiv kylfläkt. Fördelen med detta är, till skillnad från andra motsvarande ljuskällor, att den är tystgående. Nya MR16 LED har mycket hög prestanda och kan användas i befintliga MR16-armaturer, till och med IP-klassade armaturer med skyddslins, vilket motsvarande produkter vanligtvis inte kan på grund av att kylfläkten skjuter ut för långt.

"Fördelarna med att ha vår FoU och tillverkningsbas i Europa, är att vi kan erbjuda våra kunder bästa möjliga service" fortsätter Peter Dillen. "På en mycket rörlig och dynamisk marknad står vi väl rustade för att snabbt kunna leverera nya innovativa LED-ljuskällor. Vi kan också snabbt reagera på marknadens efterfrågan och erbjuda våra kunder en kort ledtid."

Mer information se: www.ljusguiden.se och www.havells‐sylvania.com

För intervjuer och mer information kontakta:

Charlotte Norlander, Marketing Communications Havells Sylvania Sverige, 08‐556 322 29, charlotte.norlander@havells‐sylvania.com

Om Havells Sylvania

Sylvania Group ägs av Havells India Ltd. Havells omsätter mer än en miljard US Dollar och har cirka 8000 anställda i mer än 50 länder. Havells producerar bland annat strömbrytare, kablar, armaturer och ljuskällor. Tillverkning sker i 18 fabriker belägna i Europa, Indien, Latinamerika och Afrika. Havells Sylvania är en global tillverkare av professionella belysningslösningar. Med en expertis inom ljuskällor och armaturer sedan ett sekel levererar vi belysningslösningar till den offentliga, kommersiella och privata sektorn världen över. Havells Sylvania fokuserar målinriktat på teknisk innovation och precision. Med varje ny produktlösning strävar vi efter att skapa bättre ljus med mindre energi. Havells Sylvania marknadsför produkter under namnen Sylvania, Concord och Lumiance. Havells Sylvania Sweden AB har sitt huvudkontor i Årsta utanför Stockholm. Försäljning och distribution sker genom våra samarbetspartners som är landets ledande elgrossister och belysningskedjor. För mer information, se www.ljusguiden.se och www.havells‐sylvania.com

Taggar: