Nya Concord LED Performance Cones tar bländningsfri LED till nya höjder

Havells Sylvania utökar prestigemärket Concord och lanserar en LED-downlight med specialanpassad reflektor som ger näst intill bländfri belysning för utrymmen med höga takhöjder. En kostnadseffektiv nyhet för flygplatser, museer, butiker och andra lokaler med högt till tak där underhåll är svårt att genomföra. Energieffektiviteten är en extra miljöbonus.

LED Performance Cones är specialkonstruerade downlights med avskärmad reflektor som ger mycket ljus utan att blända, även i lokaler med höga takhöjder” förklarar Martin Persson, Country Manager, Havells Sylvania Sverige. ”I utrymmen med högt till tak är det en utmaning att optimera ljuskvaliteten och samtidigt undvika bländning. Dessutom försvåras ofta underhållsarbetet av de höga takhöjderna. Vår nyhet ger inte bara ett mycket effektivt ljus, utan är också en kostnadseffektiv LED-lösning med driftekonomi då den efter installation knappt kräver något underhåll alls”.

Concord LED Performance Cones minimerar risken för bländning tack vare en specialkonstruerad avskärmad reflektor som ger perfekt balans mellan horisontellt och vertikalt ljusflöde. Följden blir ett jämnt ljus med minimal ljusförlust och maximal uteffekt. Att Concord LED Performance Cones även har LED-teknikens andra fördelar såsom lång livslängd är ytterligare en bonus.

Concord LED Performance Cones är en projektarmatur och kan beställas via elgrossister.

Fakta Concord LED Performance Cones

• LED-downlight idealisk för utrymmen med höga höjder såsom flygplatser, museer, utställningar och butiker.

• Specialkonstruerad avskärmad reflektor

• 1x41W (singel) LED chip, motsvarar 100W stifthalogen

• 50 % energibesparing

• Lång livslängd 50 000 timmar