Sylvania lanserar ny LED-lampa  - Första fullvärdiga ersättaren till 50W 230V halogen

Sylvania lanserar nya LED-lampan HI-SPOT RefLED ES50 GU10 350 lumen, marknadens första fullvärdiga ersättare för populära 50W 230V halogen med  GU10 sockel. Samma kompakta format och samma höga ljusflöde, men med LED-teknikens fördelar i form av energibesparingar och minskat underhåll. Ett LED-alternativ som öppnar nya möjligheter för en stor del av belysningsmarknaden.

”Det är nu 15 år sedan var vi först på marknaden att lansera 50W 230V halogen med GU10-sockel”, säger Göran Jacobsson, produktansvarig på Havells Sylvania Sverige. ”Därför känns det extra roligt att vi nu, 15 år senare, är först ut med att kunna erbjuda en fullvärdig direkt ersättare med LED-teknik till bredstrålande 50W GU10 halogen. HI-SPOT RefLED ES50 GU10 350 lumen har samma höga ljusflöde och kompakta format som sin halogenföregångare. Därmed är den inte är för stor för armaturerna, vilket varit ett vanligt problem hos tidigare LED-alternativ”.

Kompakt, energibesparande och kraftfullt ljusflöde

Nya Sylvania 350lm ES50 LED är den första LED-lampan med såväl samma kompakta format och samma höga ljusflöde på 350 lumen som sin 50W halogenföregångare. Trots detta förbrukar lampan endast 7,5W och är därmed ett energieffektivt alternativ som öppnar nya möjligheter för en stor del av belysningsmarknaden.

”Nu kan vi äntligen kombinera den moderna LED-teknikens fördelar i form av energibesparingar och mindre underhåll och ändå få ett högkvalitativt alternativ med lika högt ljusflöde som 50W halogen.  En mycket intressant produkt som öppnar möjligheter för alla användare som vill ha ett energieffektivt alternativ till sina befintliga 230V halogenlampor. Vi skriver historia igen helt enkelt”, avslutar Göran Jacobsson.

Kort om Sylvania 350lm ES50 LED

• Storleksmässigt lika kompakt som 50W 230V halogen och passar därmed alla armaturer med GU10 och GZ10 socklar.
  • Tillräckligt kraftfull (350 lumen) som sin 50W halogenföregångare, men förbrukar endast 7,5W
  • LED-teknikens fördelar i form av energibesparingar och minskat underhåll.
  • Upp till 25 000 timmars livslängd.
  • Finns i färgtemperaturerna miljö (2700K), varmvit (3000K) och kallvit (4000K).

För ytterligare teknisk information se bifogat fakta. Du kan även besöka svenska ljusguiden.se för mer information om Sylvanias andra energibesparande belysningslösningar.

Teknisk fakta Sylvania HI-SPOT RefLED ES50 GU10 350 lumen

• För 15 år sedan var Sylvania först på marknaden med att lansera 230V halogenlampor med GU10 sockel. Nu är Sylvania först igen med att lansera en LED-lampa som fungerar som fullvärdig ersättare för bredstrålande 50W 230V halogen.
  • Tillräckligt kraftfull för att ha samma höga ljusflöde (350 lumen) som 50W 230V halogen, men förbrukar endast 7,5W.
  • Samma kompakta format som 230V halogen, passar i alla armaturer med GU10 och GZ10 sockel.
  • Upp till 25,000 timmars livslängd.
  • Hög effektfaktor på 0,8
  • Hi-Spot RefLED ES50 GU10 350 lumen finns i tre färgtemperaturer; miljö (2700K), varmvit (3000K) och kallvit (4000K).
  • Ljuskällan finns i två spridningsvinklar, 25° och 40°. 25° versionen ger 1200 Candela, medan 40°ger 600 Candela i varmvita färgtemperaturer (2700K och 3000K).
  • Tillverkas inom EU (Belgien)

Högupplösta bilder att ladda ned finns via länken:

Sylvania Group ägs av Havells India Ltd. Havells omsätter mer än en miljard US Dollar och har cirka 8000 anställda i mer än 50 länder. Havells producerar bland annat strömbrytare, kablar, armaturer och ljuskällor. Tillverkning sker i 18 fabriker belägna i Europa, Indien, Latinamerika och Afrika. Havells Sylvania är en global tillverkare av professionella belysningslösningar. Med en expertis inom ljuskällor och armaturer sedan ett sekel levererar vi belysningslösningar till den offentliga, kommersiella och privata sektorn världen över. Havells Sylvania fokuserar målinriktat på teknisk innovation och precision. Med varje ny produktlösning strävar vi efter att skapa bättre ljus med mindre energi. Havells Sylvania marknadsför produkter under namnen Sylvania, Concord och Lumiance. Havells Sylvania Sweden AB har sitt huvudkontor i Årsta utanför Stockholm. Försäljning och distribution sker genom våra samarbetspartners som är landets ledande elgrossister och belysningskedjor. För mer information, se www.ljusguiden.se och www.havells-sylvania.com