• Heal-It AB/

Heal-IT AB och Norrlänningen AB inleder försäljningssamarbete gällande koncept för receptfria läkemedel!

Report this content

Nu ska framtidens apotek lanseras i Norrland! Samarbetet mellan Heal-IT och Norrlänningen inleddes 15 februari 2010 och ses på lång sikt. Målsättningen är att bli marknadsledande på OTC produkter (receptfria läkemedel) inom service – och dagligvaruhandeln. De första modulerna är redan levererade och intresset är mycket stort!

– Jag har haft möjlighet och glädjen att få verka inom och lära mig många intressanta branscher. Film, musik, böcker, spel, lek, godis, lekland, café och nu medicin vilket inte är många förunnat. Jag har stor respekt för medicin och har tittat på detta under en längre tid. Viktigt för mig är alltid att leverera och erbjuda hög kvalité, vilket framförallt medicin kräver. Därför var ett krav från min sida att skulle jag hoppa på detta ville jag jobba med det bästa! Heal-IT:s koncept är enligt mig det säkraste och klart bästa på marknaden idag vilket jag känner stor stolthet och respekt över att få representera exklusivt i Norrland. Med Heal-IT får butikerna det säkraste och även enklaste konceptet att hantera medicin i butik, allt från rapportering till rådgivning och information för konsument där möjligheterna är enorma på lång sikt, berättar Kent Långström, vd och ägare av Norrlänningen AB. – Vi inom Norrlänningen har satt som mål att teckna 50 nya butiker innan sista april, fortsätter Kent Långström. Heal-IT ser fram emot samarbetet Heal-IT:s grundare och vd Thomas Stenman är lyrisk: – För oss har det varit jätteviktigt att finna en stark och pålitlig partner i Norrland och det känner jag att vi lyckats med. Norrlänningen har mångårig erfarenhet att driva seriösa affärer inom handeln i Norrland, jag ser fram emot ett långt och utvecklande samarbete, säger Thomas Stenman.

Taggar: