Hedera Group avbryter affär om förvärv av aktierna i Liv Ihop AB

Hedera Group ingick den 3 december 2021 ett villkorat avtal om att förvärva ca 54% av aktierna i Liv ihop AB (publ). Hedera Group och säljarna har nu kommit överens om att häva avtalet om att förvärva aktierna i Liv ihop.

Ett villkor och förutsättning för avtalets och aktieöverlåtelsens fullgörande var att ett skatteackord skulle åstadkommas i Liv ihop-bolagen. Då en ackordsuppgörelse med Skatteverket ännu inte har kunnat genomföras har vi i samförstånd med säljaren valt att häva avtalet.

Informationen är sådan som Hedera Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014) samt lag (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-01-20 08:56 CET.

Hedera Group AB (publ) erbjuder bemanning och rekrytering inom nischade yrkeskategorier samt assistansverksamhet. Genom dotterbolagen Läkarresurs, Svensk Läkartjänst, Hedera Helse, Hedera Medical, AddUs Care, Assistanspoolen och Livsanda Care AB erbjuds bemanning av vård och omsorgspersonal i hela Sverige. Hedera Group är listad på Nasdaq First North Growth Market och för ytterligare information besök hemsidan www.hederagroup.se