Hedera Group har slutfört förvärvet av Hemassistans i Varberg AB

Hedera Group AB (publ) (”Hedera” eller ”Bolaget”) har slutfört förvärvet av Hemassistans i Varberg AB. Tillträdet ägde rum idag, i enlighet med avtal Hedera tecknat om förvärvet av Hemassistans i Varberg AB (”Hemassistans i Varberg”) som offentliggjordes 13 januari 2022.

Hemassistans med bas i Varberg är ett välskött och spännande bolag. Då Hedera redan har etablerade verksamheter i Helsingborg och Göteborg så bidrar förvärvet av Hemassistans till att vi blir heltäckande i västra Sverige.

Hemassistans i Varberg omsatte under 2022 21,3 MSEK med ett rörelseresultat om 1 MSEK. Proforma per rullande tolv månader per Q4 2022 hade koncernen tillsammans med Hemassistans i Varberg omsatt 525,5 MSEK med ett EBITDA-resultat om 23,2 MSEK.

Ersättningen för Hemassistans i Varberg uppgår till 3 MSEK, varav 2 MSEK erlagts kontant och 1 MSEK genom utställande av en räntefri revers som förfaller till betalning om 6 månader.

Hedera Group AB (publ) erbjuder assistans och bemanning inom nischade yrkeskategorier. Genom dotterbolagen Läkarresurs, Svensk Läkartjänst, Hedera Medical, Hedera Nurse, Assistanspoolen, Livsanda Care, Libra Assistans och Hemassistans i Varberg erbjuds bemanning av vård och omsorgspersonal i hela Sverige. Hedera Group är listad på Nasdaq First North Growth Market och för ytterligare information besök hemsidan www.hederagroup.se