Hedera Group har tecknat Letter of intent om att förvärva assistansbolaget Livsanda Care AB.

Hedera Group AB har tecknat ett Letter of Intent i syfte att förvärva assistansbolaget Livsanda Care AB. Livsanda Care AB har verksamhet i Västsverige och omsätter prognostiserat på helår 52,6 MSEK med ett rörelseresultat på 2,5 MSEK.

Förväntad köpeskilling uppgår till 9,5 MSEK, varav 9,0 MSEK kontant betalning samt 0,5 MSEK i aktier i Hedera Group AB.

Hedera Group planerar att finansiera förvärvet med hälften lånefinansiering och hälften ägarinsats.

Denna information är sådan som Hedera Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11 maj 2021 kl 11.00.

Hedera Group AB (publ) erbjuder bemanning och rekrytering inom nischade yrkeskategorier samt assistansverksamhet. Genom dotterbolagen Läkarresurs, Svensk Läkartjänst, Hedera Helse, Hedera Medical, AddUs Care och Assistanspoolen erbjuds bemanning av vård och omsorgspersonal i hela Sverige. Hedera Group är listad på Nasdaq First North Growth Market och för ytterligare information besök hemsidan www.hederagroup.se