Hedera Groups kommentar avseende Disciplinnämnden vid Nasdaq Stockholms beslut

Nasdaq Stockholms Disciplinnämnd har idag beslutat att ålägga Hedera Group AB ett vite till följd av bolagets informationshantering i samband med ett planerat förvärv. Vitesbeloppet utgår om 4 årsavgifter, motsvarande ca 420 TSEK.

Hedera Group har vidtagit åtgärder för att förstärka de rutiner som ska säkerställa att insiderinformation publiceras på ett korrekt och tillförlitligt sätt.

Hedera Group AB (publ) erbjuder assistans och bemanning inom nischade yrkeskategorier. Genom dotterbolagen Läkarresurs, Svensk Läkartjänst, Hedera Helse, Hedera Medical, Hedera Nurse, Assistanspoolen, Livsanda Care och Libra Assistans erbjuds bemanning av vård och omsorgspersonal i hela Sverige. Hedera Group är listad på Nasdaq First North Growth Market och för ytterligare information besök hemsidan www.hederagroup.se