Hedson Technologies samordnar försäljning i USA

Report this content

Hedson Technologies har samordnat USA-verksamheten i dotterbolaget Edwin Trisk Ltd med Hedson-koncernens övriga verksamhet i regionen. Därmed samlas koncernens USA-försäljning i ett bolag, vilket väntas ge en positiv resultateffekt genom ökad försäljning samt sänkta kostnader.

Trisks produkter kommer nu att distribueras genom Hedsons försäljningsbolag i Nordamerika. Tack vare Hedsons mer omfattande distributionsnät väntas åtgärden ha en positiv effekt på försäljningen. Även logistiskt sker en integrering med Hedsons övriga verksamhet i Nordamerika.

I USA säljer Hedson Technologies torkutrustning under varumärkena IRT och Trisk samt tvättutrustning under varumärket Drester. Dessutom säljs tvätt-utrustning genom ett OEM-avtal med det amerikanska miljöteknikbolaget Safety-Kleen. I samband med att försäljningen nu samordnas i ett och samma bolag byter detta namn till Hedson Technologies North America Inc. (tidigare IRT NA Inc.).

Trisk, med bas i Newcastle, England köptes i april av Hedson Technologies och Hedson-koncernen innehar nu de fyra starkaste varumärkena i sin nisch som leverantör till större lack- och däckverkstäder. Tidigare i år genomförde Hedson Technologies en samordning av produktionen genom att flytta Trisks produktion från Sunderland till Vänersborg, med betydande kostnadsbesparingar som följd.

Hedson Technologies International AB (publ)
Mikael Lange

För mer information kontakta Mikael Lange