Heimstaden lanserar Make Room - ett hållbart kommunikationskoncept

Heimstaden, ett av Europas ledande bostadsfastighetsbolag, lanserar idag Make Room – ett kommunikationskoncept med människor och liv i fokus. Ett koncept med mångfald, inkludering och tillhörighet där Heimstaden skapar bostäder och arbetsplatser som främjar fridfulla och inkluderande samhällen.

- Med konceptet Make Room kommunicerar vi vår vision om omtänksamma boenden där vi tar hand om varandra och samhället vi lever i, där utbyte av erfarenheter och utmaningar ger oss modet att göra en skillnad. Make Room tar avstamp i Heimstadens hållbarhetsagenda och målsättning, säger Karmen Mandic, Chief Marketing Communications Officer

Boendepreferenser förändras genom människors liv; första lägenheten, en växande familj eller önskan om att flytta utomlands. Oavsett behov skapar Heimstaden rum för förändringar i människors liv.

- Genom undersökningar och intervjuer lär vi oss av våra kunder och blir inspirerade att hjälpa dem göra plats för liv, familj, företag och vänner. Våra hem är rum som våra kunder fyller med mening och glädje, fortsätter Karmen Mandic

Heimstadens ambitiösa hållbarhetsagenda tydliggörs i Make Room där kommunikationskonceptet berättar hur städer och fastigheter kan vara inkluderande, säkra och miljövänliga. Detta uttrycks exempelvis i:

• Make Room for Eco – hur vi arbetar med hållbarhet
  • Make Room for You – hur vi arbetar med våra kunder och anställda
  • Make Room for Everyone – hur vi arbetar med social hållbarhet

Make Room-filmen är tillgänglig på Heimstadens YouTube-kanal: https://bit.ly/3peyFLa