Heimstaden rekryterar till Kronprinsens stadsdelscentrum

Heimstaden har adderat en viktig pusselbit till Kronprinsens stadsdelscentrum. Sara Escobar tillträder tjänsten som centrumledare den 10:e oktober och kommer ha fokus på kundflöden och marknadsföring.

På Kronprinsen pågår ett omfattande renoveringsarbete i syfte att gjuta nytt liv stadsdelscentrats gamla lokaler. 15 000 kvm kommersiell yta moderniseras för att stimulera handel och möten. Sara Escobar har värvats för att stötta framtida butiksägare och sätta ”nya Kronprinsen” på kartan.

Sara kommer närmast från Burlöv Center Fastighets AB och Trianon där hon arbetat med den kommersiella profileringen av Burlöv Center och Entré i Malmö. Dessförinnan var hon säljchef på Ticket och var bland annat med och öppnade upp butiken på Emporia i Malmö.

”Sara har en lång erfarenhet av branschen och vet hur man bygger varumärken, det har hon visat i sina tidigare uppdrag och vi är jätteglada att vi lyckats knyta henne till oss”, säger Patrik Karlsson, regionchef Heimstaden Skåne.

”Att få vara med från start och sätta min prägel var en möjlighet jag inte kunde tacka nej till. Allt som sker i centrat, med öppnare planlösning, högre i tak och nya spännande butiker, andas verkligen framtid och jag ser fram emot att bidra till det”, säger Sara Escobar, centrumledare Heimstaden.

Om Kronprinsens stadsdelscentra:

• Ca 15 000 kommersiell yta.
  • Uppemot 950 nya restaurangsittplatser i Kronprinsen.
  • Renovering sker i tre etapper:
  • Etapp 1: Invigning i oktober 2022, nya lokaler för Hemköp, Systembolaget & Apotek Hjärtat.
  • Etapp 2: Invigning i mitten av 2023 av ”Köket”. Mattorg med mathubbar samt restauranger och uteserveringar.
  • Etapp 3: Invigning i början av 2024. Bl.a. ska nya verksamheter flytta in i Hemköp och Systembolagets gamla lokaler längs med Regementsgatan.

Heimstaden är ett ledande europeiskt bostadsfastighetsbolag med ca 155 000 lägenheter och ett fastig-hetsvärde om ca 342 miljarder SEK. Vi förvärvar, utvecklar och förvaltar bostäder med ett långsiktigt perspektiv. Vägledda av vårt skandinaviska arv och våra värderingar Care, Dare och Share – uppfyller vi målet om att erbjuda omtänksamma boende som förenklar och förgyller livet för våra kunder. För mer information besök www.heimstaden.com.