Heimstaden samarbetar med Wake Me Up

Heimstaden är glada att meddela att man inlett ett samarbete med Wake Me Up, coachingappen för ungdomar och unga vuxna i åldrarna 16-25. Wake Me Ups team av professionella coacher erbjuder gratis stöd till unga i syfte att främja välmående och personlig utveckling.

Med över 40 000 bostäder under förvaltning kommer Heimstaden dagligen i kontakt med många hyresgäster och det ligger i bolagets DNA att ta hand om människor.

Heimstaden arbetar sedan tidigare med att motverka ofrivillig ensamhet bland sina hyresgäster och lokalt sponsrar bolaget olika initiativ och organisationer av ideell eller samhällsnyttig karaktär, speciellt riktat till barn och ungdomar. Med Wake Me Up breddar Heimstaden sitt engagemang för individen.

Wake Me Up har idag drygt 40 engagerade volontärer runtom i Sverige som hjälper personer i åldrarna 16-25 att klara av steget in i vuxenlivet genom att vara ett bollplank och inspirera dem att våga gå mot sina drömmar.

Wake Me Up sänker trösklarna till mental friskvård för unga genom att ta bort kostnader, telefonköer och väntrum. Allt sköts sömlöst via Wake Me Ups app. Samtliga volontärer ställer ideellt upp med sin profession.

”Heimstaden och Wake Me Up har tydliga beröringspunkter i det att båda sätter människan i första rum och gör sitt yttersta för att dem ska ha det bra. Wake Me Up bidrar till ungas välbefinnande och självförtroende och det tycker vi är viktigt att uppmärksamma", säger Maria Petersson, vd Heimstaden Sverige.

”Heimstaden delar vår passion för individen och vi är jätteglada att ha dem som partner. Med deras support får vi en större plattform att hjälpa unga människor finna mening och energi i såväl vardagen som inför framtiden”, säger Julia Karhu, verksamhetschef Wake Me Up.

Epost: robin.wilhelmsson@heimstaden.com

Heimstaden är ett ledande europeiskt bostadsfastighetsbolag med ca 160 000 bostäder i 10 länder med ett fastighetsvärde om ca 351 miljarder SEK. Vi förvärvar, utvecklar och förvaltar bostäder med ett långsiktigt perspektiv. Vägledda av vårt skandinaviska arv och våra värderingar Care, Dare och Share – strävar vi efter att uppnå målet om att erbjuda omtänksamma boende som förenklar och förgyller livet för våra kunder. För mer information besök
www.heimstaden.com.