Heimstaden satsar vidare i Värnamo – närmar sig drömgräns om 500 bostäder

Heimstaden tillträder idag 27 fina hyresrätter i Värnamo. Förvärvet betyder att Heimstaden närmar sig drömgränsen om 500 lokala bostäder. Affären görs med en privat säljare och köpeskillingen är ej offentliggjord.

Heimstaden har en uttalad målsättning om att växa med kvalitet och förvärvet av de 27 centrala bostäderna är i linje med strategin. Heimstaden har över åren byggt upp en gedigen portfölj i Värnamo och efter förvärvet förvaltar bolaget 491 lokala bostäder. Med det är Heimstaden största privata bostadsfastighetsbolag i Värnamo.

- Värnamo är en jättefin kommun men goda förbindelser och närhet till natur, något många efterfrågar och vi ser fram emot att växa vår verksamhet och ta hand om fler hyresgäster, säger Ulf Åberg, Regionchef Syd, Heimstaden.

Bostäderna ligger ett stenkast från befintligt bestånd inom Heimstaden, vilket förvaltningsmässigt skapar ett fördelaktigt kluster. Heimstaden har sedan tidigare ett förvaltningskontor i Värnamo. Bolaget har också växande förvaltning i närliggande kommuner såsom Ljungby, Jönköping och Växjö.

Fakta:

• Antal fastigheter: 5
  • Antal bostäder: 27
  • Genomsnittlig storlek: 64 kvm
  • Total uthyrningsbar yta: 1,730 kvm
  • Byggår: 1945-1947

För ytterligare information, kontakta:
Ulf Åberg, Regionchef Syd
Email: ulf.aberg@heimstaden.com
Tel: 0708-79 45 76

Email: robin.wilhelmsson@heimstaden.com
Tel: 0708- 94 62 35