Lindex öppnar ny butik på Kronprinsen

Heimstaden kan idag berätta att man avtalat med Lindex Sverige AB om att flytta in i en ny större lokal på Kronprinsen. Lindex öppnar upp sin nya butik i oktober i samband med invigningen av stadsdelscentrats andra etapp.

I oktober inviger Heimstaden andra etappen i Kronprinsens stadsdelscentra, som bland annat omfattar restaurangtorg och uteserveringar. I samband med det öppnar Lindex upp dörrarna till sin nya lokal inne i centrat. Man byter upp sig från tidigare lokal på 506 kvm till en större med 704 kvm butiksyta.

Flödena till butiken väntas bli bättre i och med att butiken får entréer inifrån centrat samt från Regementsgatan, något man inte hade tidigare.

”Vi är jätteglada att Lindex vill fortsätta som hyresgäst och vill vara en del av satsningen på Kronprinsen. Vi hoppas och tror de kommer trivas i sin nya lokal som blir både större och bättre”, säger Thomas Persson, Head of Commercial Letting Heimstaden.

”Vi ser fram emot att välkomna befintliga och nya kunder till vår inspirerande butik. Både personal och kunder har längtat efter detta och nu är vi äntligen här!” säger Pernilla Jonsson, butikschef på Lindex.

Om Kronprinsen
Området kring Kronprinsen växer så det knakar och befolkningen beräknas uppgå till hela 43 000 år 2025. Kronprinsens stadsdelscentra omfattar över 15 000 kvadratmeter kommersiell yta med modern planlösning. Här skapar Heimstaden rum för butiker och serviceverksamheter i symbios med restauranger runt en öppen köksmiljö med plats för sociala ytor för malmöborna att mötas såväl inomhus som utomhus. https://www.kronprinsen.com/

E-post: robin.wilhelmsson@heimstaden.com

Thomas Persson, Head of Commercial Letting
E-post: thomas.persson@heimstaden.com

Heimstaden är ett ledande europeiskt bostadsfastighetsbolag med ca 160 000 bostäder i 10 länder med ett fastighetsvärde om ca 342 miljarder SEK. Vi förvärvar, utvecklar och förvaltar bostäder med ett lång-siktigt perspektiv. Vägledda av vårt skandinaviska arv och våra värderingar Care, Dare och Share – uppfyller vi målet om att erbjuda omtänksamma boende som förenklar och förgyller livet för våra kunder. Heimstaden är noterade på Nasdaq First North Growth Market. För mer information besök www.heimstaden.com.