Mucho Gusto tar Sydamerika till Kronprinsen

Heimstaden kan idag stolt berätta att man tecknat avtal med chilenska restaurangen Mucho Gusto, som ska husera i det stundande restaurangtorget inne på Kronprinsen. Mucho Gusto, som nominerats till Malmö Gastronomy Award, kommer ge besökarna de bästa smakerna från Sydamerika lagad med passion och kärlek.

Mucho Gusto startade upp under brinnande pandemi och har trots brant uppförsbacke etablerat sig väl i Malmö och fyllt ett gastronomiskt-tomrum för sydamerikansk mat. Restaurangen har under sin korta tid hunnit med att nomineras till Malmö Gastronomy Award.

”Det är jättekul att vi lyckats knyta till oss så många olika matupplevelser till Kronprinsen. Mucho Gusto blir en spännande krydda till vårt restaurangkoncept som vi hoppas och tror kan bli malmöbornas nya mötesplats för lunch, after work och middag”, säger Thomas Persson, Head of Commercial Letting Heimstaden.

”Kronprinsens läge är svårslaget och stadsdelcentrat, som är mitt uppe i en förändringsresa, har potentialen att bli en ny knutpunkt för umgänge i Malmö och det kommer Mucho Gusto, med sin chilenska matkultur, att bidra till”, säger Angelina Planell, ägare Mucho Gusto.

Mucho Gusto gör i dagsläget Jou San, Möllers och Burittos & Freinds sällskap på restaurangtorget som invigs till hösten.

Om Kronprinsen
Kronprinsens stadsdelscentra består av 15 000+ kvadratmeter kommersiell yta med modern planlösning. Här skapar Heimstaden rum för butiker och serviceverksamheter i symbios med restauranger runt en öppen köksmiljö med plats för sociala ytor för malmöborna att mötas såväl inomhus som utomhus. https://www.kronprinsen.com/

Thomas Persson, Head of Commercial Letting
E-post: thomas.persson@heimstaden.com

Heimstaden är ett ledande europeiskt bostadsfastighetsbolag med ca 160 000 bostäder i 10 länder med ett fastighetsvärde om ca 351 miljarder SEK. Vi förvärvar, utvecklar och förvaltar bostäder med ett långsiktigt perspektiv. Vägledda av vårt skandinaviska arv och våra värderingar Care, Dare och Share – strävar vi efter att uppnå målet om att erbjuda omtänksamma boende som förenklar och förgyller livet för våra kunder. För mer information besök

Citat

Thomas Persson, Head of Commercial Letting Heimstaden.