Partille Port växer, Heimstaden öppnar upp etapp 2

Ett stenkast från Göteborg växer en ny stadsdel fram, Partille Port. Ett naturnära område med bostäder, handel och nöje. Här bygger Heimstaden totalt 231 hyresrätter, där den andra etappen med 64 lägenheter nu blir sökbar för allmänheten.

Etapp två består av 64 hyresrätter med varierad karaktär och storlek. 1-3 rum och kök och 24-71 kvadratmeter. Välplanerade och yteffektiva lägenheter med ljusa vindslägenheter med studiokänsla högst upp.

Husen har en vacker gestaltning med varierande höjder. Högst upp ligger takterrassen som blickar ut mot den gröna innergården. Inflyttning i etapp 2 sker sommaren 2023.

”Det är jätteroligt att vi kommit igång med uthyrningen av etapp 2. Vi har haft bra tryck på föregående etapp, så vi är hoppfulla inför denna. Partille Port är ett fint område med bra avstånd till Göteborg och lägenheterna håller en hög standard”, säger Jesper Barrefors, biträdande förvaltare Heimstaden.

Fastigheten certifieras enligt Miljöbyggnad Silver, vilket betyder att innemiljön i bostäderna uppfyller olika kriterier, såsom ventilation, värme, dagsljus med mera. Fastigheterna byggs med väl valda material som är goda för miljön och för den boende.

Läs mer om produktionen här.

Heimstaden är ett ledande europeiskt bostadsfastighetsbolag med ca 155 000 bostäder i 10 länder med ett fastighetsvärde om ca 343 miljarder SEK. Vi förvärvar, utvecklar och förvaltar bostäder med ett långsiktigt perspektiv. Vägledda av vårt skandinaviska arv och våra värderingar Care, Dare och Share – uppfyller vi målet om att erbjuda omtänksamma boende som förenklar och förgyller livet för våra kunder. För mer information besök www.heimstaden.com.