Heimstaden AB överväger emission av SEK-obligationer

EJ FÖR DISTRIBUTION I ELLER TILL, ELLER TILL NÅGON PERSON SOM BEFINNER SIG I ELLER ÄR BOSATT I USA, DESS TERRITORIUM OCH BESITTNINGAR (INKLUSIVE PUERTO RICO, DE AMERIKANSKA JUNGFRUÖARNA, GUAM, AMERIKANSKA SAMOA, WAKEÖARNA, NORDMARIANERNA, VARJE DELSTAT I USA OCH DISTRICT OF COLUMBIA) ELLER TILL NÅGON AMERIKANSK PERSON (U.S. PERSON, SÅSOM DEFINIERATS I REGULATION S I UNITED STATES SECURITIES ACT OF 1933, I DESS NUVARANDE LYDELSE) ELLER NÅGON JURISDIKTION DÄR UTGIVANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION AV DETTA PRESSMEDDELANDE ÄR FÖRBJUDET ENLIGT LAG. DISTRIBUTION AV DETTA PRESSMEDDELANDE KAN STRIDA MOT LAG I VISSA JURISDIKTIONER (I SYNNERHET USA OCH STORBRITANNIEN).

Heimstaden AB (publ) har uppdragit åt Nordea Bank och Swedbank AB att i egenskap av joint bookrunners arrangera möten med obligationsinvesterare för att undersöka möjligheten att emittera seniora icke-säkerställda SEK-obligationer. Möten med investerare kommer att genomföras från och med 6 oktober 2020, varefter en emission av obligationer med löptiderna 3,25 år och/eller 5 år förväntas, förbehållet rådande marknadsförhållanden.

Likviden från den planerade emissionen är tänkt att användas för löpande verksamhet samt för att stärka bolagets kapacitet och flexibilitet inför framtida investeringar.

Arve Regland, Finansdirektör
arve.regland@fredensborg.no

Adam Lindh, Finanschef
+46 708-83 96 74