• Heimstaden/

Heimstaden offentliggör prospekt samt ansöker om upptagande till handel av dess obligationer

Som framgått i tidigare pressmeddelanden har Heimstaden AB (publ) (”Heimstaden”) den 31 maj 2019 och den 28 juni 2019 emitterat obligationer om sammanlagt 1 750 miljoner SEK under Heimstadens upp till 1 750 miljoner SEK seniora icke säkerställda obligationer med ISIN SE0012622249. Heimstaden avser att ansöka om upptagande till handel av obligationerna på Nasdaq Stockholm och första dag för handel beräknas vara omkring den 5 juli 2019. Med anledning av noteringsansökan har ett prospekt upprättats som idag har godkänts av Finansinspektionen.

Prospektet finns tillgängligt på Heimstadens hemsida www.heimstaden.com och biläggs även detta pressmeddelande.

Patrik Hall, VD                           +46 705 85 99 56      patrik.hall@heimstaden.com

Adam Lindh, Head of Finance   +46 708 83 96 74       adam.lindh@heimstaden.com

Östra Promenaden 7 A, 211 28 Malmö,

Organisationsnummer 556670-0455, Bolagets säte Malmö,