Nytt datum för Halvårsrapport

Heimstaden AB (publ) har idag beslutat att flytta fram det planerade datumet för offentliggörande av halvårsrapport till den 30 augusti 2019.

Patrik Hall, VD                                 +46 705 85 99 56      patrik.hall@heimstaden.com

Carl-Fredrik Streiby, IR ansvarig     +46 763 93 78 69      carl-fredrik.streiby@heimstaden.com

Heimstaden ska förenkla och förgylla livet genom omtänksamma boenden. Med den visionen har vi byggt upp ett ledande bostadsfastighetsbolag som förvärvar, förädlar och förvaltar bostäder i Skandinavien, Tyskland och Nederländerna. Genom våra värderingar omtanke, nytänkande och autenticitet, arbetar vi långsiktigt för att skapa värde för alla våra intressenter, genom lösningar som bidrar till ett lång-siktigt hållbart samhälle och miljö. Vi har ca 40 680 lägenheter och ett fastighetsvärde om 86 mdkr värde. Heimstaden har en preferensaktie noterad på Nasdaq First North Premier med kortnamnet HEIM PREF samt 2 obligationer på Nasdaq Stockholm. Huvudkontoret är placerat i Malmö. Certified Adviser är Erik Penser Bank, 08-463 83 00 samt certifiedadviser@penser.se. Läs mer om oss på www. heimstaden.com