Heinz lanserar sin största nyhet någonsin!

Report this content

En klassiker i ny storlek. Heinz utökar sitt ketchupsortiment och lanserar nu sin största nyhet någonsin – Unlimited Edition, tomatketchup i 1,5 kilos förpackning. Nyheten är det ultimata valet för alla ketchupälskare som vill att ketchupen ska räcka länge. Flaskan lanseras tillsammans med en praktisk pump som underlättar doseringen.

Vi svenskar älskar tomatketchup och äter i genomsnitt drygt två kilo per person och år*. Särskilt populärt är ketchup bland barnfamiljer där flaskan är en given favorit på matbordet och används som naturlig smakförhöjare till måltiden.

– Många av våra kunder är barnfamiljer och våra undersökningar visar att de föredrar stora ketchupflaskor eftersom de räcker länge. Vi väljer nu att tillgodose deras behov och anpassa vårt ketchupsortiment efter deras önskemål. Vi tror dessutom att den specialdesignade pumpen kommer göra succé, inte minst bland barnen, säger Sophie Rietz-Elvefors, marknadschef på Heinz.

Den praktiska pumpen är lätt att montera (bara att skruva på), dosera (tryck för önskad mängd) och stänga (tryck ner och rotera). För att rengöra pumpen skruvar man endast av den, spolar utsidan med varmt vatten och sätter den sen i ett glas med varmt vatten och pumpar den ren.

Produktinformation

Heinz Unlimited Edition finns till försäljning från och med nu och har ett rekommenderat cirkapris på 29,90 kronor. Pumparna finns på ICA från vecka 12 och så långt lagret räcker.

*Euromonitor, 2010 (www.euromonitor.com)

För mer information, vänligen kontakta:

Sophie Rietz-Elvefors, marknadschef på Heinz

Tel: 042-38 86 88, 0733-50 77 54
E-post:
sophie.rietz-elvefors@nl.hjheinz.com

För högupplösta bilder och produktprover:
Ebba Göranzon, Prat PR

Tel: 08-545 152 43, 070-410 69 25

E-post: ebba.goranzon@prat.se

Om Heinz
Heinz grundades 1869 i USA och finns sedan 1950-talet på den svenska marknaden. Heinz genomskinliga ketchupflaska har blivit kultförklarad och förutom den klassiska ketchupen och vita bönor i tomatsås har Heinz i Sverige även lanserat chilisås, ekologisk ketchup, ketchup med mindre socker och mindre salt, sex kalla såser, BBQ sauce, Tomatpuré samt Tomato Frito. Läs mer på www.heinz.se