Heinz lanserar Three Pepper Sauce

Report this content

Heinz kompletterar sitt sortiment av kalla såser och lanserar Heinz Three Pepper Sauce, en krämigt god sås gjord på svart-, vit- och grönpeppar. Såsen passar ypperligt till alla typer av kötträtter och kommer i smidig PET-förpackning.

Heinz Three Pepper Sauce är gjord på en blandning av svart-, vit- och grönpeppar. Den har en rik och balanserad smak av peppar, en krämig och fyllig konsistens och passar lika bra kall som varm.

– Många är nog vana vid att pepparsås äts som ett varmt tillbehör. Heinz Three Pepper Sauce däremot, är lika god kall som varm. Det gör att den går att variera till alla möjliga rätter, allt från den grillade biffen till söndagssteken, säger Louise Stenberg, Nordic Brand Manager på Heinz.

För att bevara den goda krämigheten även som varm, rekommenderas 650 W i 25 sekunder i mikrovågsugn, eller låg temperatur på spisen i 4 minuter.

I Heinz sortiment av kalla kondimentsåser finns sedan tidigare följande smaker på den svenska marknaden: Curry mango, Barbeque och Garlic.

Heinz Three Pepper Sauce finns i butik från vecka 1, 2013. Den kommer i smidig PET-förpackning om 220 ml och kostar ca 21,90 kronor.

Fläskfilé med sparris och Heinz pepparsås

Ingredienser:
100 g Heinz Three Peppar Sauce
200 g grön sparris
200 g sockerärtor
900 g fläskfilé
3 msk hasselnötter

Gör så här:

• Sätt ugnen på 175°
  • Ansa grönsakerna och skär broccolin i mindre bitar
  • Putsa fläskfilén
  • Koka broccoli och sparris i vatten, ca 3 minuter. Häll av vattnet
  • Lägg grönsakerna i en ugnsfast form. Krydda med salt.
  • Bryn fläskfilén i en stekpanna. Gör ett snitt längs med hela filén
  • Lägg köttet över grönsakerna och fyll snittet med Heinz Peppar Sauce
  • Strö över hackade hasselnötter och lägg några tomater bredvid
  • Stek i ugnen ca 30–35 minuter