800% ökning på 8 år

Report this content

Helikopter Brand Design fortsätter växa genom förvärv, nya uppdrag och medarbetare. Speciellt i Skellefteå och Luleå stärker företaget sin lokala närvaro.

- Vi vill vara nära våra kunder och söker nu fler medarbetare i Skellefteå. Idag finns vi i fyra städer, vilket gör att vi kan jobba med lokala och regionala kunder men också dra nytta av spetskompetenser mellan våra kontor och ta uppdrag på riksnivå, säger Jenny Hultdin Forslund, kontorschef Skellefteå.

Helikopter Brand Design finns idag i Luleå, Piteå, Skellefteå och Falun. Totalt 39 medarbetare när man inkluderar systerföretagen Helikopter Social Generation, digital byrå samt [å:t kotyr], eventbyrå. Företaget har sedan 2008 vuxit med mer än 800%, både i omsättning och antal medarbetare och omsatte 2015 tillsammans ca. 32 mkr.

Uppdragen sträcker sig från strategi till design, varumärkesutveckling samt löpande kommunikation. Det kan handla om webbplatser, identiteter, förpackningar, digitala kampanjer, upplevelsebaserad kommunikation samt planering och produktion av rörligt och redaktionellt innehåll på kundernas egna kanaler, så kallad content marketing.

- Vi blir ofta en rådgivande part och inleder väldigt gärna med att komma nära kunden och dess utmaningar. Det är då vi kan göra bäst nytta, säger Jenny.

Kontoret i Skellefteå utgörs idag av fem medarbetare och just nu pågår rekrytering av ytterligare resurser. En utmaning då andra lokala byråer också rekryterar.

- Ja, det är flera kommunikationsbyråer som nyligen sökt eller som söker medarbetare just nu. Så förhoppningsvis kan vi tillsammans locka hit några nya Skellefteåbor, avslutar Jenny.

Kontakt för mer information:
Jenny Hultdin Forslund, kontorschef Skellefteå, Helikopter Brand Design, Tel 070-640 65 58

Fakta Helikopter Brand Design
Antal medarbetare:
Luleå 8
Piteå 16
Skellefteå 5
Falun 10
Omsättning: ca. 32 mkr 2015

Bland Helikopter Brand Designs uppdragsgivare finns Visit Skellefteå, Gold of Lapland, Morakniv, Arctic Group, Kust Hotell & Spa, Dalakraft, Visit Sweden, Railcare, Herdins, Delikatessfabriken och Medlefors.

Taggar:

Snabbfakta

Citat

Vi blir ofta en rådgivande part och inleder väldigt gärna med att komma nära kunden och dess utmaningar. Det är då vi kan göra bäst nytta.
Jenny Hultdin Forslund, kontorschef Skellefteå