Ny webb blev multisajt för Skoogs

Report this content

Skoogs Handels AB är en koncern med inriktning på bränsle, energi, fastighet och hotell. Helikopter Brand Design fick uppdraget att skapa webbplatser för presentation av koncernens olika bolag, erbjudanden och tjänster.

Utmaningen blev att skapa en hanterbar struktur av omfattande information och innehåll. Resultatet blev en ”multisajt” med gemensam plattform och enkel administration. Här kan besökaren, bland mycket annat hitta tankstationer, bränsleprodukter och butiker, söka bostad, hitta lediga kontorslokaler och boka hotellrum.
Läs mer om Skoogs och utforska sajterna på www.skoogs.se

Helikopter Brand Design är en strategisk designbyrå med 31 medarbetare på kontor i Piteå, Skellefteå och Falun. Vi erbjuder allt från strategiska plattformar och planer, till visuella identiteter, webb, mobilt, förpackningar och kommunikationskoncept. Vi är som enda svenska byrå engagerade i DMI (Design Management Institute), en aktiv organisation av design- och varumärkeschefer från världens ledande varumärken.

www.helikopter.nu

Taggar: