Hellmann’s majonnäs startar food truck

Report this content

Att njuta av amerikanernas favoritmajonnäs har aldrig varit enklare. Under augusti och september gör nämligen Hellmann’s en take over av food trucken SWAT Street Food. I luckan kommer stockholmarna kunna beställa och njuta av nyheten Hellmann’s Burger – dessutom kommer majonnäsen vara en tydlig ingrediens på samtliga burgare.

Sedan Hellmann’s etablering på den svenska marknaden 2011 har många svenskar testat favoriten från USA och därmed vidgat sina majonnäsvyer. Nu vill varumärket ta sitt amerikanska arv ytterligare ett steg och få fler att smaka på majonnäsen.

På bara fyra år har vi hunnit bli det tredje största majonnäsvarumärket i Sverige. Det är resultatet av mycket goda och hållbara produkter, men också av stenhårt kvalitetstänk och roliga aktiveringar, allt för att visa svenskarna hur riktig majonnäs ska smaka, säger Annika Haglund, Brand Manager på Unilever.

Hellmann’s samarbete med SWAT är ett superbra sätt att nå fler människor, få dem att prova vår majonnäs i sitt rätta sammanhang och inspirera till hur den kan ätas. Förhoppningsvis blir Hellmann’s det självklara valet i majonnäshyllan nästa gång de handlar, fortsätter Annika.

SWAT serverar USA-inspirerad mat med förstklassiga svenska råvaror på Stockholms gator. Hellmann’s Burger är gjord på högrev, bacon och – har precis som på andra sidan Atlanten – majonnäs som en tydlig och självklar ingrediens.

– Vi på SWAT inspireras alltid av amerikanerna när vi tar fram nya burgare och smakkombinationer, därför känns Hellmann’s som en perfekt samarbetspartner. Förutom sitt amerikanska arv har Hellmann’s riktigt bra produkter med goda grundvärden, precis som vi, säger Klas Lindkvist, som äger och driver SWAT Street Food.

På hittatrucken.se eller på stockholmfoodtrucks.se hittar man enklast den aktuella adressen för dagen.

Annika Haglund, Brand Manager på Unilever

E-mail: annika.haglund@unilever.com

Tfn: +46 8 619 96 26

Unilever Sverige AB är en del av den internationella Unilever-koncernen. Unilevers produkter är välkända över hela världen. Företaget erbjuder ett stort antal olika konsumentvarumärken, såsom Lipton, Dove, Sunsilk, Via, Becel, KNORR, Milda, Magnum, Carte d´Or och Solero. Läs mer om KNORR på www.hellmanns.se