Musikstjärnor tar plats i Invector: Rhythm Galaxy på världens största sammankomst för EDM (Electronic Dance Music)

Report this content

Warner Music Group och Hello There Games meddelade idag att Invector: Rhythm Galaxy ger sig in i dansens värld tillsammans med en rad EDM-stjärnor. Den nya Spinnin’ DLCn innehåller 6 EDM låtar med några av de största namnen inom Spinnin’.

I ett e-sports liknande upplägg får fans exklusiv tillgång att tävla mot sina favoritartister i spelet under Amsterdam Dance Event 2023 (18-22:a oktober). Eventet är världens största klubbfestival och omfattar hela spektrat av elektroniska subgenrer. Här samlas superstjärnorna tillsammans med dansmusikens pionjärer för att ta del av de allra hetaste musiktrenderna.

NY SPELTRAILER https://www.youtube.com/watch?v=uZ-R-OgwPBc&feature=youtu.be

Artisterna som tar plats i Invector: Rhythm Galaxy inkluderar Martin Solveig, Sam Feldt, Öwneboss och Tujamo. "Spinnin’ Song Pack" kommer finnas tillgängligt för wishlist med start 19 oktober och släppas på Steam 19 november.

“Det är så kul att se Invector: Rhythm Galaxy växa och utvecklas åt olika håll tillsammans med artisterna och deras fanbase. Det är precis så här vi historiskt har utvecklat spel tillsammans med ledande artister och att vi nu får möjlighet att göra det i Invector: Rhythm Galaxy känns som ett tydligt kvitto på ett fortsatt starkt samspel mellan dataspel och musik” säger Oskar Eklund, VD och grundare Hello There Games.

"Spinnin’ Song Pack" är det andra sångpaketet som släpps för Invector: Rhythm Galaxy. Premiärexpansionen, "Latin Power Song Pack", innehåller låtar från latinamerikanska urban-sensationer som Yng Lvcas, Tiago PZK, Myke Towers m.fl – och introducerar en ny våg av latinamerikansk hip-hop till spelvärlden.

För mer information om spelet och detta samarbete, besök https://invectorgame.com eller kontakta ir@hellothere.se.

Oskar Eklund
oskar@hellothere.se

Om Hello There Games

Hello There Games är en oberoende spelstudio som främst utvecklar och säljer premiumspel för PC och konsoler. Studion har arbetat i skärningen mellan spel, musik och film i många år och har lanserat prisbelönta samarbeten med olika artister som (den nu bortgångne) superstjärnan Avicii, Alan Walker och Cazette. Lanseringen av Avicii: Invector-serien har särskilt bidragit till att befästa studions framstående position inom musikspel. Inom film är ett märkbart samarbete det officiella Kung Fury-spelet med titeln Kung Fury: Street Rage. Studion har en bred portfölj av egna immateriella rättigheter (IP) och samarbetar med ett antal olika förlag och lokala partners för att marknadsföra och sälja spel globalt.

Bli en del av Hello There Games community här: Discord | Instagram | TikTok | Twitter | YouTube

Om WMG

Med ett arv som sträcker sig över 200 år förenar Warner Music Group (WMG) idag artister, låtskrivare och entreprenörer som rör sig inom underhållningskulturen över hela världen. Genom att verka i över 70 länder via ett nätverk av filialer och licensinnehavare inkluderar WMG:s Recorded Music-division välrenommerade skivbolag som 300 Entertainment, Asylum, Atlantic, Big Beat, Canvasback, Elektra, Erato, First Night, Fueled by Ramen, Nonesuch, Parlophone, Reprise, Rhino, Roadrunner, Sire, Spinnin', Warner Records, Warner Classics och Warner Music Nashville. WMG:s musikpubliceringsdivision, Warner Chappell Music, har en katalog med över en miljon upphovsrätter som täcker alla musikaliska genrer, från standarder från Great American Songbook till de största hitarna från 2000-talet. Warner Music Group är även hem för ADA, ett oberoende företag för konstnärer och skivbolagstjänster, samt WMX, en division för artisttjänster för nästa generation, som inkluderar konsumentmärken som Songkick, appen för live musik; EMP, nätbaserad försäljare av merchandise; UPROXX, målgruppen för ungdomskultur; och HipHopDX, nyhetssidan för hiphopmusik. Utöver detta räknar WMG storytelling-giganterna Warner Music Entertainment och sociala medieinnehållsskaparen IMGN bland sina många varumärken. Följ WMG på Instagram, Twitter, LinkedIn och Facebook.