• Hembla AB/

Avstämningsdag för sammanläggning av aktier samt sista dag för handel på Mangoldlistan

Styrelsen i D. Carnegie & Co AB (publ) har vid konstituerande styrelsemöte efter en extra bolagsstämma den 11 december 2013 valt Knut Pousette till styrelsens ordförande och fastställt avstämningsdag för den av stämman beslutade sammanläggningen av aktier i bolaget. Vidare träder tidigare beslut av styrelsen om avslut av handel på Mangoldlistan i kraft efter bolagsstämman.

Avstämningsdag för sammanläggning av aktier
Som tidigare meddelats i kommuniké från extra bolagsstämman beslutade bolagsstämman om sammanläggning av bolagets aktier i förhållandet 1: 2 000, det vill säga 2 000 befintliga aktier byts ut mot en ny aktie i bolaget. Styrelsen har, med stöd av bemyndigande lämnat av bolagsstämman, beslutat att avstämningsdag för sammanläggningen ska vara den 20 december 2013.

Avslut av handel på Mangoldlistan
I linje med vad som kommunicerats i pressmeddelande den 5 december 2013 har bolagets styrelse beslutat avsluta den handel av bolagets aktier som organiseras av Mangold Fondkommission. Handeln i bolagets aktier på Mangoldlistan kommer att avslutas med sista handelsdag tisdagen den 17 december 2013.

Ovanstående beslut är ett led i den verksamhetsförändring som nu sker i D. Carnegie & Co. Bolaget formas till en renodlad fastighetsaktör med attraktiva bostadsfastigheter i Stockholmsregionen och andra tillväxtområden. Bolaget har från start en beprövad affärsmodell, låg skuldsättning, goda kassaflöden och erfaren ledning. Avsikten är att påbörja en process för notering på NASDAQ OMX First North, med ambitionen om notering på huvudlistan på NASDAQ OMX Stockholm inom en snar framtid.

För mer information, vänligen kontakta:
Ulf Nilsson, VD, D. Carnegie & Co                                                                                   +46 (0)8 – 121 317 00
Knut Pousette, Styrelseordförande, D. Carnegie & Co                                                 +46 (0)8 – 121 317 00