Birka Energi blir Fortum

Report this content

Birka Energi blir Fortum Fortum blir namnet på ett av nordens största energiföretag, där tidigare Birka Energi ingår. Varumärket HemEl som riktar sig till privatkonsumenter i Sverige, kommer dock tills vidare att finnas kvar. Företaget kommer att verka under ett och samma namn i de länder Fortum finns representerat. - Genom att använda ett och samma namn i Norden visar vi att vi är ett sammanhållet nordiskt företag. Under namnet Fortum har vi resurser att erbjuda våra pan-nordiska kunder ett starkt tjänsteutbud såväl nationellt som nordiskt vilket gynnar både företag och privatkunder, säger Carola Teir-Lehtinen, kommunikationsdirektör på Fortum. XXX För mer information kontakta: Carola Teir-Lehtinen, kommunikationsdirektör på Fortum. Tel; +358 504524118 e-post; Carola.Teir-Lehtinen@fortum.com Om Fortum Fortum är ett av Nordens ledande energiföretag. Verksamheten omfattar alla delar av energikedjan; kraft och värme, olja och gas samt energirelaterad konsultverksamhet, drift och underhåll. Fortums kunder är internationella energibolag, industriföretag, oljebolag och privata energikunder. Fortums aktie är noterad på Helsingforsbörsen. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/02/20020902BIT00800/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/02/20020902BIT00800/wkr0002.pdf