Beslut om utdelning av dotterbolaget Nyfosa vid extra bolagsstämma i Hemfosa Fastigheter AB (publ)

Hemfosa Fastigheter AB:s extra bolagsstämma hölls torsdagen den 13 september 2018 kl 16.00 i Stockholm. Vid stämman fattades beslut om utdelning av samtliga aktier i Nyfosa AB till stamaktieägarna i Hemfosa.

Den extra bolagsstämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att dela ut samtliga aktier i det helägda dotterbolaget Nyfosa. En (1) stamaktie i Hemfosa ska medföra rätt till en (1) aktie i Nyfosa. Preferensaktier i Hemfosa medför inte någon rätt till aktier i Nyfosa.

Styrelsen bemyndigades att fastställa avstämningsdagen för rätt till utdelningen, vilken förväntas infalla under november 2018 och avsikten är att i samband därmed uppta aktierna i Nyfosa till handel på Nasdaq Stockholm.

Bengt Kjell, styrelseordförande, mobil 070-594 53 98

Hemfosa är ett svenskt fastighetsbolag inriktat på samhällsfastigheter i Norden med stat och kommun som största hyresgäster. Detta ger stabila intäktsflöden och god direktavkastning. Samtidigt ska Hemfosa skapa värde genom att aktivt delta i transaktionsmarknaden. Per den 30 juni 2018 ägde Hemfosa fastigheter med ett totalt fastighetsvärde om cirka 46,3 MDSEK. Bolagets stamaktie är noterad sedan mars 2014 och preferensaktien sedan december 2014, båda på Nasdaq Stockholm. Läs mer på www.hemfosa.se.