Hemfosa Fastigheter anställer Finanschef

Hemfosa Fastigheter anställer Linda Eriksson som Finanschef, hon kommer även ingå i Hemfosas koncernledning. Linda har en lång och gedigen erfarenhet från fastighetsbranschen och kommer senast från Fastighets AB Förvaltaren där hon var Finans- och fastighetsanalytiker och dessförinnan Finanschef på Kungsleden AB. Linda tillträder sin tjänst på Hemfosa Fastigheter efter sommaren.

”Vi välkomnar Linda och är väldigt glada att få komplettera vårt team med en så kompetent person, hon kommer också vara ett starkt tillskott till ledningsgruppen, säger Jens Engwall” VD för Hemfosa Fastigheter.

Jens Engwall, VD, jens.engwall@hemfosa.se, mobil 070-690 65 50, kontoret 08-448 04 80

Hemfosa är ett svenskt fastighetsbolag med ett fastighetsbestånd som har en balanserad geografisk spridning och hög andel samhällsfastigheter med stat och kommun som största hyresgäster. Detta ger stabila intäktsflöden och god direktavkastning. Samtidigt ska Hemfosa skapa värde genom att aktivt delta i transaktionsmarknaden. Per den 31 mars 2015 ägde Hemfosa kommersiella fastigheter med ett totalt fastighetsvärde om cirka 30 mdkr, inklusive bolagets andel av fastighetsvärdet i joint ventures. Bolagets stamaktie är noterad sedan mars 2014 och preferensaktien sedan december 2014, båda på Nasdaq Stockholm. Läs mer på www.hemfosa.se.