Information om flaggningsmeddelanden i Hemfosa Fastigheter AB (publ)

Efter att handeln i Hemfosas aktie inleddes på NASDAQ OMX Stockholm den 21 mars 2014 har Hemfosa den 24 och 25 mars 2014 mottagit flaggningsmeddelanden från Alecta Pensionsförsäkring, ömsesidigt, Fjärde AP-fonden, IKANO Invest Aktiebolag och If Skadeförsäkring AB (publ) avseende minskade aktieinnehav i Hemfosa.

De minskade aktieinnehaven beror enligt flaggningsmeddelandena på att nämnda aktieägare, utöver de aktier som sålts vid Hemfosas börsintroduktion, lånat ut aktier för leverans av aktier till dem som tilldelats aktier i erbjudandet i enlighet med det prospekt som offentliggjordes den 7 mars 2014. De utlånade aktierna kommer återföras långivarna inte senare än den 22 april 2014.

För ytterligare information, vänligen besök www.hemfosa.se eller kontakta:

Bengt Kjell, Styrelseordförande, mobil: +46 705 94 5398

Jens Engwall, VD, jens.engwall@hemfosa.se, mobil: +46 706 90 6550

Hemfosa är ett svenskt fastighetsbolag med ett fastighetsbestånd som har en balanserad geografisk spridning och hög andel samhällsfastigheter med stat och kommun som största hyresgäster. Detta ger stabila intäktsflöden och god direktavkastning. Samtidigt ska Hemfosa skapa värde genom att aktivt delta i transaktionsmarknaden. Hemfosa äger kommersiella fastigheter i Sverige med ett totalt fastighetsvärde om cirka 18,5 mdkr inkl. andel i joint ventures om cirka 2,2 mdkr. Bolagets aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm sedan den 21 mars 2014.