Nytt samarbete med Hemfrid ska hjälpa Alex & Ida med vardagspusslet

Report this content

Hemfrid, marknadens största leverantör av RUT-tjänster, inleder nu ett långsiktigt samarbete med Alexander Pärleros och Ida Warg via medie- och produktionsbolaget Panc Media. Syftet är att stärka Hemfrids varumärke hos sin största kundmålgrupp på ett nytt, kul och trovärdigt sätt.

Hemfrid grundades för över 20 år sedan av entreprenören och pionjären Monica Lindstedt utifrån idén om hur fler ska orka mer. Igenkänningsfaktorn i hur svårt det kan vara att få ihop vardagspusslet är hög för många, inte minst bland barnfamiljer som är Hemfrids största kundgrupp. Samarbetet med Panc Media och podcasten ”Sånt är livet med Alex & Ida” föll sig därför naturligt. Under sex månader kommer familjen Pärleros-Warg att nyttja Hemfrids olika tjänster med målet att skapa en mer hållbar vardag.

- För att ytterligare stärka vår marknadsposition som branschledande RUT-företag vill vi nå vår största målgrupp på ett nytt sätt. Vi är glada och stolta över samarbetet med Alex och Ida eftersom de in sin podcast speglar vår målgrupps behov och funderingar kring hur man får ihop familjeliv och yrkesambitioner. Det går i linje med Hemfrid som vill ge våra kunder en enklare och mer hållbar vardag, säger Maria Andersson, vd på Hemfrid.

Panc Media, medie- och produktionsbolaget som ligger bakom medieprofilernas podcast ”Sånt är livet med Alex & Ida” väljer sina samarbetspartners med omsorg.

- Idén bakom ”Sånt är Livet med Hemfrid” kom till på en av våra veckovisa avstämningar med Alex och Ida för att uppdatera oss om det senaste som händer i deras vardag. Vi satt och pratade om hur två influencers som lever tillsammans med ett barn, båda med förväntningar på att skapa content dag in och ut för sina kanaler, får livet att gå ihop? Det gör det ofta inte! En naturlig partner för oss blev Hemfrid som erbjuder massor av olika hushållsnära tjänster som både förenklar och effektiviserar Alex och Ida’s vardag, säger Daniel Hallén vd Panc Media.

Alex och Ida kommer i sina kanaler att dela med sig av sina upplevelser av hur livet med Hemfrid ser ut, allt från städning till barnpassning och enklare hantverk. Samarbetet har premiär fredag den 5 juli med första aktiveringen i podcasten Sånt är Livet där profilerna berättar om bakgrunden till varför de väljer Hemfrid.

- Tajmingen för oss med detta samarbete ligger helt rätt i tiden då vi båda släpper böcker, lanserar nya varumärken, turnerar runt om i landet så känns det skönt att kunna jobba med en superaktuell partner som kan ge oss stöttning i vardagen hemma och på kontoret. Hemfrids stora utbud av tjänster passar vår familj i det här skedet av livet, säger Alex och Ida.

Hemfrid är Sveriges första och största leverantör av hushållsnära tjänster och vill vara branschens bästa arbetsgivare. Hemfrids 2 000 medarbetare från hela världen underlättar vardagen för familjer i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Linköping, Norrköping, Västerås och Helsingborg. Vi vill att fler tar hjälp för att få ihop sitt livspussel.

Taggar: