• Hemfrid/

Hemfrid 15-årsjubilerar: Storsatsar med ’höstens sjöneste tevling’ * (*gotländska)

Hemfrid storsatsar under hösten med kampanjen ”15 städfria år” där vinnaren får Hemfrids hemservice i hela 15 år!

Kampanjen, som inte liknar någon annan, pågår hela hösten fram till nyår och ska få fram en lycklig vinnare som ska få njuta av hjälp hemma under hela femton år! Den annonseras främst i tv, radio och banners och lockar till en tävling med fokus på Hemfrid och nyttan med hushållsnära tjänster. Under hösten kan de tävlande även vinna andra fina priser ur Hemfrids tjänsteutbud.

I hård motvind har Hemfrid, pionjären i branschen, under 15 år utvecklats och befäst sin position som marknadsledaren med flest kunder och ett gott självförtroende. Konkurrensen på marknaden för hemnära tjänster är idag mycket stor och slaget på marknaden är tufft.

-          Vi är här för att stanna och vi vågar visa vår framtidstro på det här viset, säger Hemfrids vd Åsa Andersson Antelli som en kommentar till storsatsningen. Därför måste vi visa att vi särskiljer oss rejält. Hemfrids styrkor med våra 15 års erfarenhet i ryggen som trygg, säker och uthållig aktör, har betydelse för människors köpbeslut idag.

I kampanjen som går via tv, radio och banners samt genom sociala medier trycker Hemfrid på budskapet om tävlingen och att det är enkelt att vara med och tävla. Resultatet har inte låtit vänta på sig och även om antalet tävlande än så länge är hemligt så har det överträffat Hemfrids egna förväntningar.

-          Att våga oss på en tävling av det här generösa och långsiktiga formatet var ett modigt beslut av ledningen, ägarna och inte minst av grundaren Monica Lindstedt. Att vi dessutom beslutade att göra tävlingen öppen för alla och utan krav om att bli kund, var en annan viktig och avgörande variabel, säger Lil Larås Lindgren, Marknads- och Informationschef på Hemfrid.

Med god hjälp av den valda kommunikationsstrategin som gällt de senaste åren har företaget byggt upp Hemfrids eget varumärke men även stärkt branschen som helhet. Redan 2008 förstärkte Hemfrid sitt kommunikationskoncept från att kommunicera de praktiska städtjänsterna till att bygga grundförståelse för nyttan med hushållstjänster. Tv-reklam, radiospottar och banners byggde en gemensam grundidé om familjen i den vardagspusslande miljön. Filmen kallas ”Vi ordnar det!” och ”radioreklamen ”Geggamoja” och ”Pussel”.

Höstens reklamfilm spinner vidare på reklamfilmen ”Vi ordnar det” men med 15-årstävlingen som budskap. Samma musik ”Next time” och samma röst dvs. Hemfrids gotländska speaker, är ett fortsatt signum för Hemfrid. Bakom idén ligger The Supermarket och postproduktionshuset The Line visade sin höjd under framtagningen då den tidigare reklamfilmen, producerad av Palladium, skulle utvecklas till ny film med nytt budskap.

Tävlingen hittar man på Hemfrids webbplats och tävlar gör man genom att svara på tre frågor om Hemfrid och motiverar vad man skulle göra med tiden man får över om man skulle vinna. Vinnarna utses av en jury bestående av Hemfrids grundare, vd och representanter från Hemfrids Försäljnings- och Marknadsfunktion. TV- och radioreklamenfinns också på hemsidan.

Åsa Andersson Antelli, VD Hemfrid i Sverige AB
Tel: 070 425 15 85 eller e-post: asa.andersson.antelli@hemfrid.se

Lil Larås Lindgren, Marknads- och Informationschef Hemfrid
Tel: 070 425 15 73 eller e-post: lil.laras.lindgren@hemfrid.se

Hemfrid är Sveriges största leverantör av hushållstjänster. Hemfrid erbjuder städning, barnpassning, hantverkstjänster, samt trädgårdsarbete, vardagsomsorg till äldre, och andra tjänster som förenklar vardagen. Hemfrids kunder är privatpersoner som antingen köper tjänsterna direkt av Hemfrid eller nyttjar dem som löneförmån via sin arbetsgivare. Hemfrid grundades 1996 av Monica Lindstedt tillika styrelseordförande i Hemfrid i Sverige AB. Åsa Andersson Antelli är vd för företaget sedan 2002. Företaget är AAA-certifierat vilket innebär högsta kreditvärdighet.

Hemfrids värderingar handlar om Kvalitet, Service och Ansvar. Hemfrid har idag drygt 1200 medarbetare, från såväl Sverige som från många andra nationer som underlättar vardagen för många tusen hushåll runt våra storstäder Stockholm, Göteborg, Malmö, Mälardalen och Uppsala. Huvudkontoret ligger i Stockholm.