Hemfrid bygger ny marknadsavdelning

Hemfrid fortsätter att satsa offensivt på marknad och kommunikation och rekryterar två nya nyckelmedarbetare:

Ny marknadschef är Karin Friis. Karin är 45 år, utbildad civilekonom, och kommer närmast från ett jobb som marknadschef på Boxer. Hon har tidigare bl.a. arbetat som medierådgivare på mediebyårer samt inom området snabbrörliga konsumentvaror.

-          Hemfrid är ett oerhört spännande företag i en tillväxtbransch, så det här känns verkligen roligt, säger Karin Friis.

-          Konkurrensen i branschen ökar hela tiden och det finns mycket kvar att utveckla, både inom det digitala området och inom CRM. Som marknadsledare har Hemfrid en spännande position som kan tas tillvara ytterligare.

Till en nyinrättad tjänst som Online-ansvarig har Hemfrid rekryterat Konrad Karlsson. Konrad är 30 år och har bakgrund inom det digitala området. Han kommer närmast från Bonnier Bokklubbar där han varit Campaign Manager. Konrad har tidigare erfarenhet från bl.a. Mr Jet och Jajja. Hans uppdrag på Hemfrid är att utveckla den digitala strategin för såväl trafikgenerering, kampanjer och den egna hemsidan.

-          Jag brinner för att utveckla affärer i den digitala miljön och tycker det ska bli väldigt spännande att jobba i den här branschen, säger Konrad Karlsson.

-          Det är mycket glädjande att vi tillsammans med Karin Friis och Konrad Karlsson får möjlighet att bygga en ännu starkare marknadsfunktion. Branschen för hushållsnära tjänster är här för att stanna. Hemfrid har som största bolag i branschen fortfarande många utmaningar inom området marknadskommunikation, därför gör vi den här satsningen, säger Åsa Andersson Antelli, VD på Hemfrid.

__________________________________________________________________________

För eventuell ytterligare information kontakta:

Åsa Andersson Antelli, VD, Tel: 070-425 15 85 eller asa.andersson.antelli@hemfrid.se

Karin Friis, Marknadschef, Tel 070-425 15 73 eller karin.friis@hemfrid.se

Konrad Karlsson, Onlineansvarig, Tel 070-425 15 03 eller konrad.karlsson@hemfrid.se

_________________________________________________________________________________

Fakta om Hemfrid: Hemfrid är Sveriges största leverantör av hushållstjänster. Hemfrid erbjuder städning, barnpassning, hantverkstjänster, trädgårdsarbete, vardagsomsorg till äldre och andra tjänster som underlättar vardagen. Hemfrids kunder är privatpersoner som antingen köper tjänsterna direkt av Hemfrid eller nyttjar dem som löneförmån via sin arbetsgivare. Hemfrid grundades 1996 av Monica Lindstedt tillika styrelseordförande i Hemfrid i Sverige AB. Åsa Andersson Antelli är vd för företaget sedan 2002. Företaget är AAA-certifierat vilket innebär högsta kreditvärdighet.

Hemfrids värderingar handlar om Kvalitet, Service och Ansvar. Hemfrid har idag drygt 1300 medarbetare som alla bidrar till att underlätta vardagen för flera tusen hushåll i  Stockholm, Göteborg, Malmö,  Mälardalen och Uppsala. Huvudkontoret ligger i Stockholm.