Hemfrid lanserar en ny webbplats

Nu lanseras Hemfrids nya webbplats med ny design från IK Stockholm och utveckling av Sublime. Det ska bli enklare att bli kund, genom bättre presentation av tjänsterna och enklare navigering.

Sedan före sommaren har arbetet pågått med den nya webbplatsen. IK Stockholm som då blev Hemfrids reklambyrå jobbade igenom en ny grafisk profil och den har applicerats av Deasign som designade den nya webbplatsen. Uppdraget för utvecklingen och fortsatt drift och produktion ligger hos Sublime.

– Med en ny struktur och nya funktioner presenteras våra tjänster på ett smartare och mer överskådligt sätt, säger Konrad Karlsson, Onlineansvarig på Hemfrid. Ett av målen har såklart varit att öka konverteringen av besökare till kunder, och vi tror att de nya funktionerna kommer att bidra mycket. Nu har vi en bas att bygga vidare på men det finns fortfarande en hel del kvar att utveckla, som att digitalisera fler steg av våra kundprocesser via webben. Det kommer vi ta oss an som nästa steg, säger Konrad.

– Jag är mycket nöjd med hur den nya webbplatsen ser ut och hur den känns att komma till, säger Karin Friis, marknadschef på Hemfrid. Det är vår främsta försäljningskanal och nu tror vi på ännu bättre utväxling på våra onlinekampanjer.

Hemfrids webbplats är utvecklad i Episerver och lanserades den 6 December.

Konrad Karlsson, Onlineansvarig, Tel 070-425 15 03 eller konrad.karlsson@hemfrid.se

Karin Friis, Marknadschef, Tel 070-425 15 73 eller karin.friis@hemfrid.se

Fakta om Hemfrid: Hemfrid grundades 1996 och är Sveriges största leverantör av hushållstjänster. Hemfrid erbjuder städning, barnpassning, trädgårdsarbete, vardagsomsorg till äldre och andra tjänster som underlättar vardagen. Hemfrids kunder är privatpersoner som antingen köper tjänsterna direkt av Hemfrid eller får dem som löneförmån via sin arbetsgivare. Åsa Andersson Antelli är vd för företaget sedan 2002. Företaget är AAA-certifierat vilket innebär högsta kreditvärdighet. Hemfrid har idag drygt 1100 medarbetare som alla bidrar till att underlätta vardagen för flera tusen hushåll i Stockholm, Göteborg, Malmö, Mälardalen och Uppsala. Huvudkontoret ligger i Stockholm.