Hemfrid och Ecoviva bjuder på 2000 ekologiska middagar

Report this content

Hemfrid och matkasseföretaget Ecoviva gör en gemensam aktivitet och delar ut 2000 delikata måltider till Hemfrids kunder. Utdelningen sker i Stockholm och Göteborg i samband med att Ecoviva etablerar verksamhet i Göteborg. Där kommer Hemfrids kunder vara de första att prova på en middag för fyra personer från Ecoviva en vecka före lanseringen.

-          För vår del handlar det om att påvisa fler sätt att förenkla vardagen för våra kunder och att överraska dem med lite omtanke från oss i form av en måltid. Vi tycker det är spännande att samarbeta med andra partners för att ge mervärden. Ecoviva har samma grundläggande värderingar om miljö och kvalitet som vi har, med ett flertal fina utmärkelser för sin matkasse, säger Karin Friis, marknadschef på Hemfrid.

Ecoviva som idag finns i Stockholm och Uppsala växer starkt precis som hela matkasse-branschen. Nu när Ecoviva etablerar sig i Göteborg vill de arbeta med att nå rätt målgrupper. Hemfrids och Ecovivas kunder efterfrågar en enklare vardag med bästa service.

-          Vi arbetar hårt med att utveckla verksamheten som nu i Göteborg säger Amina Bergendahl, en av grundarna till Ecoviva. I samband med vår lansering bjuder vi på en riktigt god Ecoviva-måltid. Menyn är krämig tomatsoppa med handbakat parmesangratinerat bröd. Extra kul att måltiden är vegetarisk, går hem hos stora som små samt är 100 % ekologisk. Ecovivas utvalda premiumvaror är lagrad ekologisk parmesanost från Matric, handbakat bröd och tomatpolpa från Il Fornaio samt grädde från Hjordnära mejeri. Vi vill att Hemfrids kunder ska känna sig välkomna hem till ett rent hem med god mat i kylen från Ecoviva. Det bästa helt enkelt!

-          Dessutom lanserar vi lyxiga julkassar till ett frodigt ekologiskt julbord för 8-10 personer med leverans innan julhelgen börjar, tillägger Annika Riis Kristoffersson, en av grundarna till Ecoviva. I en av gåvomiddagarna till Hemfrids kunder ligger en Gyllene biljett där ett hushåll vinner Ecovivas lyxiga julbord. Så det gäller att titta ordentligt i påsen, avslutar Amina och Annika, Ecoviva.

Läs mer: www.ecoviva.se och www.hemfrid.se

Kontakt:

Annika Riis Kristoffersson: 070-232 32 38, Ecoviva

Amina Bergendahl: 070-2424087, Ecoviva

Karin Friis, 070-425 15 73, Marknadschef Hemfrid

Fakta om Hemfrid:

Hemfrid grundades 1996 och är Sveriges största leverantör av hushållsnära tjänster. Hemfrid erbjuder städning, barnpassning, trädgårdsarbete, vardagsomsorg till äldre och andra tjänster som underlättar vardagen. Åsa Andersson Antelli är vd för företaget sedan 2002. Hemfrid har idag drygt 1200 medarbetare som alla bidrar till att underlätta vardagen för flera tusen hushåll i Stockholm, Göteborg, Malmö, Mälardalen och Uppsala. Huvudkontoret ligger i Stockholm.

Fakta om Ecoviva:

Ecoviva grundades 2009 av barndomsvännerna Annika Riis Kristoffersson och Amina Bergendahl, med en klar idé om att erbjuda sina kunder en matkasse som inte bara innehåller goda och näringsrika måltider, utan även med kravmärkta och ekologiska produkter. Ecovivas matkasse har utnämnts flera gånger till bäst i test. Ecoviva har sitt huvudsäte i Stockholm och leverera till hushåll där, och etablerar sig under vintern 2012/2013 i Göteborg.