Hemfrid passerar 1400 anställda

Report this content

Hemstädning är en alla populärare tjänst och nu har Hemfrid 1400 anställda, med flera hundra nyanställningar varje år.

-         Vi har kontinuerligt behov av att anställda personer till vår verksamhet, säger Fia Engström, Personalchef på Hemfrid. Flest naturligtvis till vår produktion, men även på tjänstemannasidan har vi haft ett antal chefsrekryteringar under året.

Hemfrid har kollektviavtal via Kommunal och de trygga villkoren är något som de anställda uppskattar.

-         Exakt hur många som arbetar med hemstädning i Sverige är svårt att få en siffra på, men branschen bidrar definitivt till sysselsättningen i landet, inte minst i grupper av unga och utrikesfödda, säger Åsa Andersson-Antelli, VD för Hemfrid. Enligt SCB arbetade runt 49 000 personer inom lokalvård år 2010, så uppskattningsvis står Hemfrid för närmare 3% av sysselsättningen i branschen.

Enligt Skatteverkets siffror för RUT-avdraget för första halvåret 2013 fanns det 356 000 personer som gjort RUT avdrag till ett belopp av 1,2 miljarder kr, vilket är en fördubbling i värde jämfört med första halvåret 2010. Det finns 13 488 företag som registrerade leverantörer för RUT-avdraget, vilket innebär att de flesta är små bolag.

För eventuell ytterligare information kontakta:

Åsa Andersson-Antelli, VD, Hemfrid, asa.andersson.antelli@hemfrid.se , 070 425 15 85

Karin Friis, marknadschef, Hemfrid, karin.friis@hemfrid.se, 070 425 15 73

Fakta om Hemfrid:

Hemfrid grundades 1996 med idén om att skapa en bättre vardag genom att erbjuda hushållsnära tjänster. Hemfrid är idag Sveriges största leverantör med 1400 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö, Mälardalen och Uppsala. Huvudkontoret ligger i Stockholm.

Hemfrid erbjuder städning, barnpassning, fönsterputs, trädgårdsarbete, vardagsomsorg till äldre och andra tjänster som underlättar vardagen. Åsa Andersson Antelli är vd för företaget sedan 2002. Hemfrids grundare Monica Lindstedt är styrelseordförande. Företaget är AAA-certifierat vilket innebär högsta kreditvärdighet.

Taggar: