Hemfrid utökar sitt ägande: Skirner AB blir ny delägare i Hemfrid

Den starka tillväxten för Hemfrid fortsätter, därför utökas den nuvarande ägarkretsen med Skirner AB som förvärvat 25 % av aktierna i bolaget.

Hemfrid i Sverige AB grundades 1996 av Monica Lindstedt som Sveriges första leverantör av hem- och familjeservice till svenska hushåll. År 2009 kommer bolaget omsätta ca 170 MSEK och antalet medarbetare är i dagsläget drygt 850 personer. Under de senaste åren har tillväxten tagit verklig fart och Hemfrid står inför stora utmaningar för att bibehålla och vidareutveckla sin marknadsledande ställning. I syfte att stärka och stabilisera företaget ytterligare har bolaget utökat ägarkretsen med Skirner AB. Skirner är ett familjeägt bolag med investeringar i onoterade bolag med en tydlig och utvecklingsbar affärsidé där Skirner tillsammans med övriga ägare och ledning vill skapa långsiktig värdetillväxt och stabil avkastning. Skirner är även huvudägare i SWECO, Nordens ledande konsultföretag inom teknik, miljö och arkitektur. - Hemfrid är det ledande företaget i Sverige inom hushållsnära tjänster och har på ett skickligt sätt de senaste åren med hjälp av ägare och företagsledning tagit vara på de möjligheter som en snabbt växande marknad erbjuder, säger Johan Nordström VD och Partner i Skirner AB. Vi har följt Hemfrids utveckling under ett antal år och har en mycket positiv syn på bolagets framtida möjligheter. - Vi i Hemfrids ledning och ägarkrets är mycket glada över att få Skirner ombord som ny delägare, kommenterar Monica Lindstedt Hemfrids grundare och huvudägare. Vi är övertygade om att Skirners genuina kunskap och erfarenhet kring att bygga tjänsteföretag kommer att bidra till att utveckla inte bara Hemfrid utan hela branschen för hushållsnära tjänster. Läs mer på www.skirner.se och www.hemfrid.se