Anders Rovér ny etableringschef på Hemköpskedjan

Nu står det klart att Anders Rovér, 52 år, tillträder tjänsten som ny etableringschef för Hemköp och Tempo. Anders har lång och gedigen erfarenhet inom etablering i dagligvarubranschen och tillträder sin nya tjänst senast den 1 oktober.

Anders kommer närmast från jobbet som Expansion Director på Fitness 24Seven, en av Europas snabbast växande gymkedjor. Innan dess har han 15 års erfarenhet från olika etableringsroller hos Coop och KFF.

− Det känns jätteroligt att få börja på Hemköpskedjan och jag känner mig väldigt taggad. Hemköp och Tempo är inne på en spännande resa och jag ser fram emot att få fortsätta bidra till den, säger Anders Rovér.

Det är flera aspekter som gör att Anders nu ser väldigt mycket fram emot sitt nya uppdrag.

− Det som lockar är att jag fått en väldigt god känsla kring företaget och företagskulturen, vilket är viktigt. Sedan har Hemköp och Tempo en stor potential i sina profileringar, där det finns stora möjligheter att fortsätta stärka positionerna. Den resan ser jag fram emot att bidra till, och sedan ska det bli kul att få fortsätta arbeta nära driften, vilket jag gjort tidigare. Att vara nära kärnverksamheten och få vara med och påverka är det som driver mig, säger han.

Hemköpskedjans vd, Simone Margulies, är nöjd över rekryteringen.

− Vi är jätteglada över att Anders tillträder rollen som etableringschef. Han har en gedigen erfarenhet och kommer bli ett värdefullt tillskott till ledningsgruppen, säger hon.

Taggar: