Äntligen öppnar nya Hemköp Örby

I nya och fräscha lokaler öppnar en nygammal Hemköpsbutik upp i Örby i södra Stockholm. Det är handlarbröderna Lars och Tomas Bodelson som driver den nya butiken, som öppnar på torsdag den 14 september.

För drygt två år sedan revs fastigheten i Örby där bröderna Bodelsons tidigare Hemköpsbutik låg för att ge plats åt ett helt nytt torg och centrum med drygt 100 nya hyresgäster. Nu är det äntligen dags för handlarna att välkomna sina kunder tillbaka till den nya butiken, som ligger på i stort sett samma plats.

– Det känns otroligt roligt. Nu har vi haft två års stillestånd då vi gjort lite annat och förberett för butiken och vi är så otroligt taggade på att komma i gång igen, säger Lars Bodelson.

Den nya butiken kommer att ha en säljyta på nästan 650 kvadratmeter, vilket är 100 kvadratmeter mer än vad den gamla butiken hade. Öppettiderna justeras till 08.00–22.00, vilket innebär att butiken har öppet en timme längre jämfört med tidigare. Extra glädjande är även att en stor del av personalstyrkan kommer från den tidigare butiken.

– Vi är glada och stolta över att vi lyckats locka tillbaka många av våra tidigare medarbetare. Vi blir 19 personer totalt och av dem har hälften jobbat med oss tidigare, säger Lars.

Invigningen äger rum klockan 10.00 på torsdag och gamla såväl som nya kunder kan se fram emot en modern och inspirerande butik.

– Våra kunder kan förvänta sig en helt ny och fräsch butik där vi har försökt anpassa utbudet efter hur Örbyborna vill ha det. Vi har drivit butik i Örby sedan 1997 och känner människorna väl. Vi har tittat på varje avdelning och har jobbat för att allt ska bli bättre och för att tillgodose alla de saker som kunderna verkligen vill ha, säger Lars.

Lars Bodelson, Handlare Hemköp Örby
E-mail: lars.bodelson@hemkop.se, telefon: 0707 35 06 60