Bero Antunovic blir butikschef på Hemköp Torsplan

Nu står det klart att Bero Antunovic, som varit tillförordnad butikschef på Hemköps flaggskeppsbutik på Torsplan det senaste halvåret, blir ordinarie butikschef för verksamheten. Bero kommer senast från rollen som teamchef på Hemköp Torsplan i Stockholm. Dessförinnan har han arbetat på Coop och har även ett förflutet som musikalartist.

Bero Antunovic, som från och med 1 september blir ordinarie butikschef på Hemköp Torsplan, inledde sin karriär som musikalartist. Han är utbildad inom sång och dans på Performing Art School i Göteborg, har arbetat både i Sverige och Tyskland och har uppträtt på både Melodifestivalen och Wallmans salonger. År 2014 bytte han karriärbana när han började på mejeriavdelningen på Coop i Vällingby.

- Jag blev pappa i den vevan och kände att det var för mycket resande i jobbet som musikalartist. Att jag hamnade i dagligvaruhandeln var något av en slump, men på några sätt påminner branscherna om varandra, det handlar om närheten till människor, det händer mycket och snabbt och det är viktigt att kunna anpassa sig efter omständigheterna, säger Bero Antunovic.

Efter ett antal år inom Coop började Bero som Teamchef Färskvaror på Hemköp Torsplan år 2019, samma butik som han nu blir butikschef för. Bero efterträder Andreas Wehler, som efter att ha arbetat som butikschef samt t.f. Regionchef för Hemköps egenägda butiker i Stockholm nu går vidare till en tjänst som driftchef för Fabrique stenugnsbageri.

- Andreas Wehler har fungerat som en mentor för mig på Torsplan och under min tid som tillförordnad butikschef, han har utmanat mig samtidigt som han visat tilltro, vilket bidragit till att jag är redo att ta det här steget. Jag ser fram emot att fortsätta utveckla verksamheten tillsammans med mina medarbetare, för mig är det viktigt med riktigt bra drift där alla känner sig delaktiga, tar ansvar och fungerar som ett lag, säger Bero Antunovic.

- Hemköp Torsplan är en av våra största butiker. Butiken är dessutom belägen i samma byggnad som Hemköp har sitt supportkontor och Axfood sitt huvudkontor, vilket kanske ställer särskilt höga krav på flexibilitet då butiken på många sätt befinner sig i händelsernas centrum. Bero är en varm och ödmjuk person, med förmågan att få saker att hända och jag är glad över att han nu blir butikschef på Torsplan, säger Tomas Hedman Strömhielm, Driftchef för Hemköps egenägda butiker.