Hemköp Birger Jarlsgatan inviger efter stor modernisering

På torsdag den 22 februari öppnar Hemköp Birger Jarlsgatan upp dörrarna till en renoverad och fräsch butik med flera nya inslag. Bland annat har delikatessavdelningen fått en helt ny manuell köttdisk.

Efter en moderniseringsprocess kan nu äntligen butikschef Marcus Myrhed med kollegor på Hemköp Birger Jarlsgatan välkomna sina kunder till en ny och fräsch butik, med flera nya inslag.

− Vi har gjort flera nya förändringar som vi tror att våra kunder kommer uppskatta. Vi har fixat till varuplaceringen och byggt om kassan och vi har en ny brödavdelning där vi ska börja med egenberedning av smörgåsar och baguetter. Delikatessdisken är helt nyrenoverad och vi har bland annat satt in en manuell köttdisk, som vi tror kommer bli väldigt uppskattad, säger Marcus Myrhed.

Utöver renoveringen av de olika avdelningarna är hela butiken uppdaterad med nytt koncept. Butikschefen ser fram emot att få visa upp den uppdaterade butiken.

− Det kommer bli väldigt bra. Butiken är mer optimerad efter vad våra kunder vill ha och det känns väldigt härligt att vi nu kan erbjuda det som kunderna efterfrågar. För kunderna kommer det kännas som en helt ny butik, säger Marcus Myrhed.

Klockan 10.00 på torsdag välkomnas kunderna tillbaka till nya och moderniserade Hemköp Birger Jarlsgatan, där det kommer bjudas på tårta och chokladhjul, samt massor av bra erbjudanden.

− Under 2024 fortsätter den höga moderniseringstakten i våra butiker och det känns väldigt roligt att Hemköp Birger Jarlsgatan nu får ett uppdaterat utseende med nya erbjudanden till kunderna, säger Simone Margulies, vd på Hemköpskedjan.

Marcus Myrhed, Butikschef Hemköp Birger Jarlsgatan
E-mail: marcus.myrhed@hemkop.se, telefon: 0722 43 01 95