Hemköp bygger Nordens största self checkout

Hemköp City vid Stockholms central ska genomgå en fullständig renovering och öppnar i augusti en helt ny butik med fokus på färskvaror och färdiglagad mat. För att möta kunden på språng som vill handla snabbt utan kassaköer bygger butiken om hela kassaområdet och kommer vid öppningen att ha flest automatiska betalningsstationer i hela Norden.

Hemköp Stockholm City är butiken som många passerar, både stockholmare och turister. För att möta kundernas behov erbjuder butiken allt från snabba måltider lagade direkt i butiken till välfyllda delikatessdiskar för kunden som vill handla hem och laga från grunden. Entrén byggs om för att välkomna kunderna med en stor blomavdelning med egen florist och fokus på frukt och grönsaker. Här kommer det även finnas en avdelning med typisk svensk mat för alla turister.

Butikens läge är oslagbart och efter renoveringen kommer vi att få en lika makalös butik. Det personliga mötet i butiken är otroligt viktig för oss på Hemköp men vi ser också att mötet inte alltid behöver ske vid betalningen. Vi utökar därför antalet medarbetare som rör sig i butiken för att erbjuda mer matinspiration och matkunskap, säger Thomas Gäreskog, vd på Hemköp.

Under tiden butiken renoveras öppnar en pop up-butik på tunnelbaneplan i Åhlénshuset. Det blir en mindre butik som erbjuder snabba måltider men även ett bra sortiment av färskvaror.

Hemköp City stänger den 17 april och pop up-butiken öppnar i slutet av april. Den nyrenoverade butiken slår upp sina portar i slutet av augusti.

Butikens öppettider blir 07.00-23.00 alla dagar.

För mer information kontakta:

Elin Jarl, pressansvarig Hemköp
070-543 89 19 eller elin.jarl@hemkop.se

Hemköps mission är att skapa matglädje varje dag. Det breda och prisvärda sortimentet, tonvikten på färskvaror, personlig service och inspirationen är det som kännetecknar Hemköp. Hemköps butiker omsätter ca 6 miljarder kronor och finns på ca 190 platser i Sverige. Hemköp ingår i Axfood AB (publ).

Taggar: