Hemköp lanserar nytt säsongskoncept

Nu lanserar Hemköp ett nytt koncept för att lyfta fram vilka råvaror som är säsongens höjdpunkter. Genom ny skyltning, en 44-sidig säsongsguide och den nya Säsongsbloggen ska kunderna få vägledning och tips.

Säsongstänkandet har gått från dåtidens nödvändighet till nutidens trend och intresset för att äta efter säsong växer i takt med det ökade miljö-/klimatmedvetandet. Hemköp lanserar det nya säsongskonceptet genom att välkomna våren. Butikerna kommer sedan att klä om med ny skyltning, receptfoldrar och utvalda erbjudanden varje säsong. En nyhet är också Säsongsbloggen.se där man kan ta del av praktiska förvaringstips, tillagningsknep, recept och en hel del kuriosa. – Tanken med säsongskampanjerna är att tydliggöra de möjligheter säsongen ger och möta den inbyggda längtan som många av oss har inför varje ny årstid. Att kombinera tidpunkten för bästa smak, pris och den naturliga årstidsväxlingen ligger väl i linje med vad Hemköp ska erbjuda; bra varor till bra pris, säger marknadschef Elisabet Green Karlsson. Dessutom får man en naturligt varierad kost på köpet. Till varje säsong finns en rejäl, 44-sidig säsongsguide framtagen tillsammans med etablerade matskribenter och kockar som beskriver matåret, utvalda råvaror, odlare och recept. Som guldkund hos Hemköp får man guiden utan extra kostnad, men den finns också till försäljning i butik för 20 kronor. – Säsongsguiden tar upp specialiteter som till exempel sparris nu till våren men också storsäljande volymvaror som tomat. Tillsammans med fina foton och illustrationer är det verkligen en användbar liten bok att spara, säger Elisabet Green Karlsson. Läs mer på www.sasongsbloggen.se För ytterligare information, kontakta: Elisabet Green Karlsson, Hemköp, 08-553 990 57 Kristin Andersson, informationschef Hemköp, 08-553 999 61

Taggar: