Hemköp öppnar ny butik i Lund

Till våren 2022 öppnar Hemköp en butik i stadsdelen Brunnshög i Lund. Den nya butiken får ett bostadsnära läge med utmärkta kommunikationer runt knuten. Med en andra butik i staden stärker Hemköp närvaron och skapar cirka 20 nya jobb.

Butiken får ett strategiskt läge i det framväxande området Brunnshög där både bostäder, arbetsplater och forskningsanläggningar byggs. Precis utanför entrén stannar spårvagnen, och det finns gott om parkeringsplatser i det nybyggda parkeringshus där Hemköp ligger i entréplan.

– Brunnshög är Lunds största utvecklingsområde, där bostäder och handel i kombination med de nya internationella forskningsanläggningarna ger ett mycket bra läge att öppna en ny Hemköpsbutik. Butiken byggs med hög hållbarhetsstandard, alla kylar och frysar återvinner värme och belysningen blir energieffektiv, säger Thomas Hässledal, etableringschef på Hemköp.

Hemköp Brunnshög erbjuder förutom ett brett sortiment av färskvaror även e-handel. På fastighetens tak byggs en solcellsanläggning som försörjer parkeringshuset med el och de bilburna kunder som besöker butiken kan ladda sin bil med närproducerad solel.

Fakta Hemköp Brunnshög, Lund
Adress: Solbjersvägen
Butiksyta: cirka 800 kvm
Antal medarbetare: cirka 20
Öppettider: planerat till 07.00-21.00 alla dagar
Premiär: våren 2022

För mer information kontakta:
Elin Jarl, pressansvarig Hemköp, telefon 08-553 996 80, elin.jarl@hemkop.se

Om Hemköp:
Hemköps uppdrag är att inspirera till hållbar matglädje varje dag. Med fokus på färskvaror och kundmöten som guidar till medvetna val ska kundens förväntningar överträffas, både i butik och digitalt. Hemköp har cirka 200 butiker i Sverige, i Hemköps organisation ingår även Tempo med cirka 150 butiker. Hemköp ingår i Axfood, noterat på Nasdaq Stockholm.