Hemköp öppnar ny butik i Västerås

Med en tredje butik i Västerås stärker Hemköp närvaron i staden och skapar nya arbetstillfällen. I det framväxande bostadsområdet Öster Mälarstrand får Hemköp ett bra läge som den enda matbutiken i området som får uppåt 6 000 boende.

Butiken öppnar preliminärt innan jul och har ett fint läge på Bäckahästgatan invid Mälaren i ett nybyggt parkeringshus som erbjuder bra kundparkering.

– Vi ser fram emot att få öppna ytterligare en butik i Västerås i ett av de mest spännande och expansiva delarna av staden. Butiken ligger precis vid entrén in till Öster Mälarstrand och kommer att vara fylld med matglädje för de som redan bor och som successivt kommer att flytta in i området, säger Thomas Nyström, tf etableringschef på Hemköp.

Med en yta om drygt 600 kvm erbjuder den nya butiken ett brett sortiment av färskvaror. Butiken blir postombud som en service för de boende i området. Rekrytering av butikschef är precis påbörjad och butiken skapar cirka femton nya jobb till staden.

Hemköp har sedan tidigare två butiker i Västerås, en i de centrala delarna och en i stadsdelen Malmaberg.

För mer information och bilder kontakta:
Elin Jarl, pressansvarig Hemköp. 076-139 25 88, elin.jarl@hemkop.se

Hemköps uppdrag är att inspirera till hållbar matglädje varje dag. Med fokus på färskvaror och kundmöten som guidar till medvetna val ska kundens förväntningar överträffas, både i butik och digitalt. Hemköp har närmare 200 butiker i Sverige, i Hemköps organisation ingår även Tempo med cirka 150 butiker. Hemköp ingår i Axfood, noterat på Nasdaq Stockholm.