Invigning av Hemköp Östenssons Folkungavallen

Imorgon, den 21 september öppnar en ny Hemköp Östenssons-butik upp i området Folkungavallen i södra Linköping. Butiken kommer få en försäljningsyta på cirka 1200 kvadratmeter och personalstyrkan blir 25 medarbetare.

Den nya stadsdelen Folkungavallen växer fram som en förlängning av Linköpings innerstad. En av stadsdelens nya matbutiker blir Hemköp Östenssons Folkungavallen.

− Det känns fantastiskt och pirrigt som en butiksöppning alltid är. Lokalen känns bra och vi har fått till en väldigt bra känsla i butiken och ett härligt gäng medarbetare. Butiken andas färskvaror. Kunderna möter först vår fina frukt och grönt-avdelning innan butiksvarvet tar en vidare till delikatessavdelningen och våra färskvaror, säger Anders Lindblom, vd på Östenssons.

Butiken kommer ha öppet 08.00-21.00 varje dag och på sikt kommer många människor få Hemköp Östenssons Folkungavallen som närmsta butik. Omvärldsläget har försenat byggnationen, men framöver kommer det bli över 600 nya lägenheter runt omkring. Dessutom ligger en helt nybyggd simhall precis intill.

− Läget känns väldigt bra. Det är ett cityläge, men ändå inte mitt i stan. Det kommer bli ett bostadsnära område och ett trafiklägesområde. Butiken ligger på markplan i ett parkeringshus, vilket också gör att många kommer ha en naturlig väg förbi oss, säger Anders.

Butiken öppnar imorgon klockan 10.00 och Anders Lindblom, tillsammans med butikschef Petra Eriksson och övriga personalstyrkan ser fram emot invigningen.

− Som kund kan man förvänta sig ett väldigt glatt team som är sugna på att serva och hjälpa till. Det är en varm och trivsam butik, säger Anders.

För mer information kontakta gärna:
Anders Lindblom, vd Östenssons
E-mail: anders.lindblom@ostenssons.se, telefon: 0701 90 29 20

Jenny Pedersén, Kommunikationschef Hemköpskedjan
E-mail: jenny.pedersen@hemkop.se, telefon: 0766 29 26 59

Om Hemköp
Hemköp vill göra livet enklare för alla matälskare som vill äta gott varje dag. Vi utmanar för att ligga i framkant inom hållbarhet och utvecklar ständigt ett attraktivt erbjudande med butiker i geografiskt viktiga lägen och e-handel för att ha marknadens nöjdaste kunder. Inom Hemköp finns totalt cirka 200 butiker runt om i Sverige. Hemköp ingår tillsammans med Tempo i Hemköpskedjan som är en del av Axfood AB.