Klubb Hemköp har nått två miljoner medlemmar

Klubb Hemköp, som lanserades i oktober 2020, har nu två miljoner medlemmar. Klubb Hemköps syfte är att belöna Hemköps kunder för sina inköp, där hållbara handlingar premieras extra. Under vecka 6 kommer milstolpen att firas genom extra fina klubberbjudanden i Hemköps butiker runt om i landet.

På bara drygt tre år har Klubb Hemköp nått milstolpen på två miljoner medlemmar. Inom Klubb Hemköp får medlemmarna en poäng tillbaka för varje handlad krona och har sedan starten premierats extra för hållbara val. Sedan september 2023 premieras även medlemmarna med dubbla poäng på alla ekologiska och KRAV-märkta matvaror.

Att vi nu når två miljoner medlemmar är fantastiskt, och ett kvitto på att konsumenterna uppskattar klubben. Men vi kommer inte sluta här, vi fortsätter arbetet med att förbättra Klubb Hemköp och strävar så klart efter att bli ännu fler medlemmar, säger Joel Bergman, CRM-chef på Hemköpskedjan.

Vid lanseringen var Klubb Hemköp den första kundklubben i branschen som utöver poäng för alla inköp även gav extra poäng för handlingar som är positiva för klimatet och den egna hälsan. Förutom dubbla poäng på alla ekologiska matvaror får bland annat medlemmarna dubbla poäng på produkter från det hållbarhetsmärkta barnsortimentet Minstingen, samt 100 extra poäng för att köpa veckans miljömärkta produkt och veckans vegetariska-produkt.

− Vi är stolta över att Klubb Hemköp har ett hållbart fokus och det är ett koncept som uppskattas av våra kunder. Vi märker också att kunderna uppskattar våra klubbpriser. Därför vill vi fira milstolpen på två miljoner medlemmar tillsammans med våra kunder - genom att nästa vecka ha extra fina klubberbjudanden i våra butiker - samt på vår E-handel, säger Joel Bergman.

För mer information kontakta gärna:
Jenny Pedersén, Kommunikationschef Hemköpskedjan
E-mail: jenny.pedersen@hemkop.se, telefon: 0766 29 26 59

Om Hemköp
Hemköp vill göra livet enklare för alla matälskare som vill äta gott varje dag. Vi utmanar för att ligga i framkant inom hållbarhet och utvecklar ständigt ett attraktivt erbjudande med butiker i geografiskt viktiga lägen och e-handel för att ha marknadens nöjdaste kunder. Inom Hemköp finns totalt cirka 200 butiker runt om i Sverige. Hemköp ingår tillsammans med Tempo i Hemköpskedjan som är en del av Axfood AB.